Společnost T-Mobile představila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí letošního roku. I přes dopady nárůstu cen energií a inflace, jež zasáhly většinu oblastí jejího podnikání a měly vliv na meziroční pokles ziskovosti, potvrzují stabilní hospodaření firmy. Nadále roste spotřeba mobilních dat, meziročně až o 51 %.
„Jako digitální leader klademe důraz na pokrývání Česka vysoce kvalitním připojením a budeme pokračovat ve výstavbě optické a 5G infrastruktury. Prioritou zůstává zaměření na digitalizaci, bezpečí uživatelů a pochopitelně se soustředíme i na ESG aktivity. Ačkoli nárůst nepřímých nákladů dosáhl 10 %, v investicích v ČR budeme i nadále pokračovat,“ komentuje výsledky Jose Perdomo Lorenzo, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom.
Růst spotřeby dat, provolaných minut i obliby MAGENTA TV
Trend zvyšující se spotřeby mobilních dat pokračoval i v prvním čtvrtletí tohoto roku, kdy T-Mobile zaznamenal meziroční nárůst o 51 %. V meziročním srovnání překvapivě vzrostl i počet provolaných minut, který se zvýšil o 14 %. Naopak dále klesá objem odeslaných SMS (-7,3 %), neboť zákazníci dávají přednost chatovacím platformám. Počet uživatelů předplacených karet velmi mírně klesl v prvním čtvrtletí o 1,6 % na 1,938 milionu.
Nadále roste počet diváků MAGENTA TV (dříve T-Mobile TV), kde T-Mobile zaznamenal meziroční zvýšení o 11,9 % a eviduje již 245 000 zákazníků. Televize přináší širokou programovou nabídku a neustále inovuje – v březnu tak přibyla například integrovaná VOD služba Voyo s unikátní verzí Voyo start.
Digitalizace a výstavba 5G sítí
T-Mobile pokračuje v digitalizaci Česka a ve výrazných investicích do optické infrastruktury a výstavby 5G sítě. Na konci Q1 činilo mobilní 5G pokrytí obyvatel 52,49 % (za 1Q vrostlo o 5,78 % obyvatel). Kvalitu mobilní sítě potvrdil i nezávislý test měření Ookla, kde T-Mobile získal první místo za nejlepší pokrytí a nejrychlejší síť.
Bezpečí a edukace
Jako první český operátor T-Mobile v březnu představil unikátní řešení proti nebezpečným podvodům typu spoofing pro firemní zákazníky, které chrání uživatele před lstivými telefonáty. Na prevenci podvodů se pak soustředí i probíhající projekt Klik pro klid.
T-Mobile se v prvním kvartále stal partnerem projektu Technologická gramotnost, který přibližuje studentům základních a středních škol moderní technologie a klade si za cíl zvýšit zájem o technologické obory. V letošním roce by iniciativa měla formou bezplatných přednášek oslovit až 12 000 dětí po školách v celé ČR.
Zaměstnanci
T-Mobile dlouhodobě pečuje o zdraví svých zaměstnanců a klade důraz na work-life balance. Testuje například nové modely práce a pracovní doby včetně čtyřdenního pracovního týdne a zkraje roku představil řadu nových benefitů. Začátkem roku získala společnost ocenění TOP zaměstnavatel roku v kategorii Telekomunikace.
ESG aktivity
I v prvním čtvrtletí pokračoval T-Mobile v naplňování své ESG strategie. Výtěžek z vánoční sbírky mezi zákazníky společnost zdvojnásobila a částku atakující 1,2 milionu korun věnovala neziskové organizaci Právě Teď!, která pořádá volnočasové aktivity pro seniory. V lednu T-Mobile podpořil tradiční Tříkrálovou sbírku Charity Česká republika a spolu s výtěžkem z už 10. ročníku zaměstnanecké sbírky Pomáhejme příběhům daroval přes dva miliony korun lidem v těžké životní situaci. Přes 700 tisíc korun pak putovalo na obnovu oblastí zpustošených zemětřesením v Turecku a Sýrii. Polovinu částky mezi sebou vybrali zaměstnanci, druhou přidal operátor.
V rámci udržitelného přístupu T-Mobile kontinuálně snižuje spotřebu energií i materiálů. Téměř 99 % faktur je zasíláno elektronicky a nadále rozvíjí aplikaci, která zákazníkům umožňuje řešit co nejvíce věcí online z pohodlí domova. Zároveň společnost představila kampaň #Zrecyklujtel, která má podpořit recyklaci nepotřebných mobilních zařízení. Všechny prodejny operátora nyní slouží i jako sběrná místa partnerské společnosti Remobil, která se specializuje právě na recyklaci mobilních telefonů.
Finanční ukazatele za Q1/2023 (meziroční srovnání)
- Celkový počet zákazníků meziročně mírně stoupl o 1,6 %, na 6,440 milionu
- Počet uživatelů předplacených karet klesl o 1,6 % na 1,938 milionu
- Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 11,9 % na 245 000
- Spotřeba dat v mobilní síti stoupla o 51 %
- Meziroční růst tržeb stoupl o 6,7 % na 7,6 miliardy korun
- EBITDA (AL), (zisk před úroky a zdaněním) meziroční pokles o 0,3 % na 3,069 miliardy korun
Od září loňského roku využívá skupina Deutsche Telekom ve vykazování výnosů účetní politiku dle standardu IFRS 15 s retrospektivním dopadem.