- Celkový obrat slevového trhu se za rok 2015 zastavil pod hranicí 3 miliard Kč, odhaduje Petr Sýkora, výkonný ředitel Pepa.cz
- Obrat Pepa.cz meziročně stoupl o 21 % na 363 milionů Kč, portál tak posílil svoji pozici dvojky na trhu
- Podle APEK zůstává slevový voucher třetí nejžádanější komoditou kupovanou na internetu
- Nejzásadnějšími měsíci pro celý trh byl opět červenec a prosinec
- Obrat voucherů z kategorie cestování tvoří již kolem 70 % celého obratu trhu
V roce 2015 zaznamenal Pepa.cz 21% meziroční růst obratu na výsledných 363 milionů Kč. Obratově nejvýznamnější byla kategorie cestování (78 % obratu), na kterou se Pepa.cz dlouhodobě specializuje. 12% zastoupení mají pak lokální nabídky služeb, především z kategorie gastronomie, beauty a wellness. Desetinu obratu generovaly vouchery na zboží.
Nejsilnějším měsícem byl i letos prosinec následovaný červencem, významný byl také listopad a červen. Zákaznicky nejoblíbenější byly v roce 2015 vouchery na vyhlídkové plavby lodí, pobyt v Jeseníkách, produkty s vlastním fotografickým potiskem, zlevněný vstup do dětských center nebo nákup kokosového oleje, kterých se řádově prodaly stovky až tisíce.
Přestože na celková čísla bude nutné ještě chvíli počkat, již nyní Petr Sýkora odhaduje, že slevový trh poprvé nerostl. Jeho obrat by neměl přesáhnout hranici 3 miliard korun. Podle APEK však slevový voucher zůstal třetí nejprodávanější komoditou nakupovanou online.
V roce 2015 95 % tržního obratu vygenerovalo 7 nejsilnějších slevových portálů, zbylých 5 % se pak rozdělilo mezi zbylé čtyři desítky menších.
„Zastavení růstu slevového trhu bylo očekávané a je znamením, že se nachází ve stabilní fázi. Počet lidí nakupujících na slevových serverech neklesá ani výrazně neroste, trh je rozdělen mezi zhruba 7 největších portálů, které zajišťují naprostou většinu prodejů. Toto konkurenční prostředí pozitivně působí na zkvalitňování služeb na celém trhu,“ uvádí Petr Sýkora. „Ze slevových portálů se stal stabilní prodejní kanál a propagační kanál. Budoucí rozvoj bude především ve znamení rostoucí kvality jednotlivých dealů a nabídek, aktivní práci se zákazníkem a osvojování si nových technologií a inovací.“
Dominantní kategorií celéhoslevového trhu se definitivně stalo cestování, které generuje zhruba 70 % celkového objemu slevového trhu. Jednou z velkých výzev je tedy překonání nutnosti telefonické rezervace zákazníkem po zakoupení cestovatelských nabídek. Pro Pepa.cz, který se na cestování specializuje, se jedná o jednu z největších výzev tohoto roku.
„Jedná se o jednu z největších změn, kterou chceme v rámci nového administračního systému svým zákazníkům nabídnout. Vyjdeme tak vstříc jak zákazníkům, tak partnerům – situaci usnadníme například luxusním hotelům, které u nás stále častěji inzerují,“ zakončuje Petr Sýkora.