Nové parkovací zóny vstoupily do života Pražanů na konci srpna letošního roku. V Praze 5, 6 a následně 8 byl spuštěny rezidenční a smíšené zóny, které provozuje společnost TSK Praha. Správa je založena na centrálním informačním systému a jeho modulech od společnosti Altron, které doplňují další prvky včetně parkovacích automatů a evidenčních vozidel společnosti Eltodo.
Společnost Altron jako systémový integrátor vyvinula komplexní systém s návaznými aplikacemi a komponenty pro správu příslušných agend. Příkladem je modul virtuálních platebních hodin připravený ve spolupráci se společností MPLA. Altron také zajišťuje potřebnou kritickou infrastrukturu a její provoz.
Přes centrální informační systém bylo od 24. srpna do začátku listopadu 2016 odbaveno více než 330 000 transakcí, tj. plateb přes jednotlivé automaty nebo virtuální platební hodiny. Přes parkovací automaty bylo uskutečněno 299 459 transakcí, ať už v hotovosti nebo platební kartou, mobilní aplikace pokryla 29 887 požadavků na parkování a 3 304 transakcí bylo provedeno fleetovými kartami CCS. Od spuštění celého systému do pilotního provozu nebyly zaznamenány systémové výpadky, které by uživatelům znemožnily zaparkovat podle nových pravidel.
„Centrální informační systém a další prvky potřebné k rozšíření parkovacích zón, které jsme dodali TSK Praha, prošly náročnou zátěží v rámci pilotního provozu. Velký počet bezchybně odbavených požadavků svědčí o spolehlivosti celého řešení. Nyní se můžeme zaměřit na jeho další rozvoj nejen v Praze, ale i v dalších městech, která mají o parkovací systémy, respektive městskou mobilitu zájem,“ uvedl Zbyněk Juřena, ředitel divize IT ve společnosti Altron.
Optimalizace a podpora městské mobility patří mezi důležité součásti činnosti společnosti Altron. Spojení datových center, automatizace, zpracování velkých objemů dat a prvků IoT umožní nabízet moderní služby městům a jejich obyvatelům.
Příloha: Infografika_parkovani_2016