Společnost Proact Czech Republic, přední evropský nezávislý integrátor, uvádí na trh novou službu PROACT MONITORING. Ta zajišťuje neustálý přehled o IT i non-IT zařízeních a jejich stavu ve firemní infrastruktuře. V reálném čase sleduje veškerý hardware i software a v případě jakéhokoli nežádoucího chování ihned na nastalý problém upozorní. Tento systém představuje nástroj pro řízení, správu a monitoring rozsáhlých zařízení na sítích LAN a WAN.
Proact Monitoring pomáhá optimalizovat stávající investice do IT infrastruktury a úroveň servisních služeb tím, že nepřetržitě sleduje stav sítě a prvků systémové infrastruktury. Služba přehledně informuje o incidentech a real‑time sleduje bezpečnost systému. Díky tomu lze dosáhnout vysoké míry provozní spolehlivosti prostředí rozsáhlých sítí s výrazně nižším časovým vytížení technických pracovníků.
„Díky naší službě Proact Monitoring lze předcházet omezením nebo provozním haváriím podnikové infrastruktury. Dokáže přesně identifikovat aplikaci nebo prvek, který problém způsobuje, situaci důkladně analyzovat a okamžitě notifikovat obsluhu nebo administrátora s kompletními informacemi o problému. Řešení pak vyžaduje mnohem méně času právě proto, že není nutné přesnou chybu dodatečně vyhledávat. Dochází tak k úspoře nákladů a zvýšení produktivity – eliminace chybné konfigurace, eliminace nežádoucích aktivit, zvýšení kvality a dostupnosti služeb, dodržování SLA a eliminace latencí,“ uvedl Vladan Kříva, ředitel realizačních a servisních služeb společnosti Proact Czech Republic.
Řešení je dostupné jako produkt i jako služba. Zákazník si tedy může vybrat, zda jednorázově investuje do licencí a implementace, přičemž produkt zůstane plně v jeho vlastnictví, nebo bude ze svých operativních prostředků hradit měsíční paušální poplatek závislý na množství monitorovaných zařízení. K dispozici je také hybridní model, který kombinuje jednorázovou investici do části zákaznické infrastruktury, zbylá zařízení jsou pak spravována formou služby.