Počet odeslaných informačních SMS prostřednictvím brány neoGate v prvních třech týdnech nového roku potvrzuje trend, který subjekty v e-commerce očekávaly. Lidé nechali řadu internetových nákupů až na rok 2016. Novoroční nákupy se tak vezou na letošní vlně rekordního nárůstu vánočních nákupů v českých e-shopech.
Vypovídají o tom statistiky společnosti Neogenia, která se specializuje na komunikaci v e-commerce. Podle její SMS brány neoGate, přes kterou e -shopy rozesílají obchodní a notifikační SMS zprávy, byla pozitivní změna zaznamenána u většiny segmentů služeb a zboží a celkově růst dosáhl téměř 20 %.
„Dle počtu odeslaných SMS se velká část obchodníků zaměřila přímo na zákazníky, kteří s nákupem čekali až na novoroční výprodeje. To naznačuje, že oproti loňskému roku vzrůstá význam novoročních kampaní, kam se alokuje stále větší podíl zimní kupní síly. Jde o jedno z mála období celého roku, kdy je český zákazník tolerantní vůči akvizičním slevovým kampaním. Tato chuť utrácet by na základě poznatků z loňského roku mohla pokračovat až zhruba do poloviny února,“ komentoval vývoj Ondřej Švrček, CEO Neogenia.
Celkem tři růstové vlny
Zatímco první vrchol pomalu končí, další brzy přijde. E-shopy se totiž teprve nyní začnou připravovat na další vlnu slev, která má pomoci uvolnit sklady pro nové zboží. Následující zlevnění by dle očekávání mělo znamenat i výraznější propad cen u sezónního zboží a také u toho, které je nahrazováno novými produkty. Následovat budou letní sezónní kampaně a poslední vlnou potom budou ke konci roku 2016 opět předvánoční nákupy.
Celý e-commerce trh v roce 2016 poroste o více jak 18 % a očekává se, že na konci roku by měl atakovat hranici 100 miliard korun. Většinu z toho si ukousnou velcí hráči, ale i ty menší mají velkou šanci zaujmout trh. „Letos opět očekáváme růst významu zákaznické péče a přesného cílení. I z toho důvodu stoupá důležitost kvalitně navržené přímé komunikace. E-shopy budou kromě e-mailingů stále více zařazovat i další kanály – očekáváme jak posílení SMS zpráv, tak první kampaně uskutečněné s pomocí automatických hlasových zpráv, které jsou v e-commerce novým trendem,“ dodal Ondřej Švrček.