Newslettery v ČR jsou od teď výkonnější

Míra efektivity u obchodních sdělení v tuzemsku nabrala na obrátkách. S koncem září došlo ke skokovému zvýšení open rate hromadných e-mailingových kampaní. Může za to nový přístup společnosti Seznam.cz, která ve svém webovém rozhraní začala implicitně zobrazovat obrázky v e-mailech s newslettery. Novinku vítají především marketéři.

„Úpravu funkcionality vnímáme velmi pozitivně nejenom my, jako provozovatelé platformy pro hromadné odesílání e-mailů s automatickým vyhodnocováním, ale především firmy, které své marketingové aktivity směřují právě do newsletterů,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo.cz.

Zatímco k defaultnímu zobrazování obrázků u newsletterů podepsaných prostřednictvím DKIM v Gmailu přistoupil Google ve své e-mailingové službě Gmail začátkem roku 2014, společnost Seznam.cz tuto funkcionalitu aktivovala 25. 9. 2015. Změna byla automaticky zaznamenána u vyhodnocovaných kampaní a také ji odborné veřejnosti představil na třetí E-mailing konferenci David Finger, produktový manažer e-mailu v Seznam.cz.

Malá revoluce

E-mailingovým schránkám v České republice dominuje Seznam.cz se svými účty na doménách @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. Až 75 % odeslaných newsletterů skončí právě v jedné z těchto elektronických schránek. Zatímco dříve uživatelé elektronické pošty Seznam.cz museli i v případě objednaných newsletterů kliknout pro stažení obrázků, nyní se vše děje automaticky a nic není nutné nastavovat. Stahování obrázků pracuje jak ve složce Doručené, tak Hromadné, naopak ve složce Spam se zobrazí jen tehdy, pokud si to uživatel bude přát.

Graf vyvoje open rate

Open rate jedné z kampaní odesílané platformou MailForce.cz každý den ve stejnou dobu.

„Podle našich interních statistik, po necelých třech týdnech od této změny jsme u kampaní, které pro naše klienty připravujeme, zaznamenali i více jak 150% nárůst open rate. I z toho důvodu je logicky poměr mezi mírou otevření a kliknutí nyní daleko menší vzhledem k tak velkému nárůstu open rate a je nutno tento nový poměr brát v potaz při vyhodnocování kampaní. Automatické nezobrazování obrázků v newsletterech je dnes už díky nově zavedeným restrikcím přežitek a tak toto uvolnění pravidel považujeme za malou tuzemskou revoluci v doručování cílených vyžádaných e-mailingových kampaní,” dodal Jiří Vaško.