Míra efektivity u obchodních sdělení v tuzemsku nabrala na obrátkách. S koncem září došlo ke skokovému zvýšení open rate hromadných e-mailingových kampaní. Může za to nový přístup společnosti Seznam.cz, která ve svém webovém rozhraní začala implicitně zobrazovat obrázky v e-mailech s newslettery. Novinku vítají především marketéři.
„Úpravu funkcionality vnímáme velmi pozitivně nejenom my, jako provozovatelé platformy pro hromadné odesílání e-mailů s automatickým vyhodnocováním, ale především firmy, které své marketingové aktivity směřují právě do newsletterů,“ řekl Jiří Vaško, vedoucí týmu platformy MailForce v Inveo.cz.
Zatímco k defaultnímu zobrazování obrázků u newsletterů podepsaných prostřednictvím DKIM v Gmailu přistoupil Google ve své e-mailingové službě Gmail začátkem roku 2014, společnost Seznam.cz tuto funkcionalitu aktivovala 25. 9. 2015. Změna byla automaticky zaznamenána u vyhodnocovaných kampaní a také ji odborné veřejnosti představil na třetí E-mailing konferenci David Finger, produktový manažer e-mailu v Seznam.cz.
Malá revoluce
E-mailingovým schránkám v České republice dominuje Seznam.cz se svými účty na doménách @seznam.cz, @email.cz a @post.cz. Až 75 % odeslaných newsletterů skončí právě v jedné z těchto elektronických schránek. Zatímco dříve uživatelé elektronické pošty Seznam.cz museli i v případě objednaných newsletterů kliknout pro stažení obrázků, nyní se vše děje automaticky a nic není nutné nastavovat. Stahování obrázků pracuje jak ve složce Doručené, tak Hromadné, naopak ve složce Spam se zobrazí jen tehdy, pokud si to uživatel bude přát.
Open rate jedné z kampaní odesílané platformou MailForce.cz každý den ve stejnou dobu.
„Podle našich interních statistik, po necelých třech týdnech od této změny jsme u kampaní, které pro naše klienty připravujeme, zaznamenali i více jak 150% nárůst open rate. I z toho důvodu je logicky poměr mezi mírou otevření a kliknutí nyní daleko menší vzhledem k tak velkému nárůstu open rate a je nutno tento nový poměr brát v potaz při vyhodnocování kampaní. Automatické nezobrazování obrázků v newsletterech je dnes už díky nově zavedeným restrikcím přežitek a tak toto uvolnění pravidel považujeme za malou tuzemskou revoluci v doručování cílených vyžádaných e-mailingových kampaní,” dodal Jiří Vaško.