Na nečekané nebezpečí na horách upozorní SMS

Na horách podnikající subjekty, jako jsou hoteliéři nebo provozovatelé lyžařských středisek, stále častěji nabízí pro své hosty novou službu – zasílání bezpečnostních SMS zpráv. Ty mohou hosty informovat nejen o hrozícím nebezpečí, jako jsou vichřice, náhlé změny počasí nebo laviny, ale také ověřovat, zda jsou po setmění v pořádku. Technologii bezpečnostních nebo krizových SMS již v různé míře využívá také horská služba.

 „Hoteliéři, horské služby či provozovatelé lyžařských středisek, mají enormní zájem na tom, aby zabezpečily a ochránily své návštěvníky před riziky, která na ně v lyžařských střediscích číhají. I proto jsme od nich v posledních dnech zaznamenali poptávku po informačních, notifikačních SMS a dokonce automatických hlasových hovorech. V letošní lyžařské sezóně bylo prostřednictvím našeho systému odesláno již několik set informačních SMS,“ uvedl Ondřej Švrček, obchodní ředitel společnosti Neogenia, která kromě brány neoGate provozuje ještě veřejnou SMS bránu SMSbrána.cz.

S řešením neoGate není nutné hradit žádné paušální poplatky, jak tomu bývá jinde. Zprávy je možné v případě potřeby kdykoliv využít prostřednictvím přednabitého kreditu. Jednotlivé brány navíc nabízí pokročilou práci s kontakty a vyhodnocování komunikace.

„Naši službu v současné době využívají desítky hoteliérů v České republice a ti si mimo jiné pochvalují možnost decentně oslovit všechny své hosty v případě, že se například zhorší povětrnostní podmínky. Obsluha recepce jim totiž pomocí webového rozhraní rozešle hromadné SMS, kde se jich v textu zeptá, zda jsou v pořádku. Host na takovou zprávu může zareagovat jako na běžnou SMS,“ doplnil Ondřej Švrček.

V případě lokálního ohrožení je navíc možné po schválení ze strany operátora rozesílat SMS zprávy zacílené na konkrétní území, aniž by jeho obsluha znala telefonní čísla. To je vhodné zejména pro horské služby, pokud zaznamenají náhlé nebezpečí a potřebují varovat všechny, kteří se v jeho okolí nacházejí.

NeoGate je největší komunikační bránou v České republice. Při SMS rozesílce odbaví zhruba dvanáct procent celkového provozu marketingových, notifikačních a informačních SMS zpráv. Vedle hlavního města Prahy patří mezi její klienty například Plzeňské městské dopravní podniky nebo Krajský soud v Praze. Kromě SMS brány nabízí také lokalizační SMS a systém Voice pro rozesílání hromadných hlasových interaktivních zpráv.