Monitora Media představuje novou funkci svého nástroje pro monitoring a mediální analýzu – Social Monitora. Do svého portfolia sledovaných zdrojů přidává tradiční sociální sítě jako Facebook, Twitter, Instagram či Youtube a také tisíce blogů, diskuzních skupin, fór a komentářů pod články. Firmy tak získávají nový silný nástroj, který posílí komunikaci jejich značky na základě realtime analýzy chování uživatelů na sociálních sítích. Monitora se díky nové funkci stává nejkomplexnějším nástrojem pro monitoring tradičních a digitálních médií na českém trhu.
Nové příspěvky na sociálních sítích, videa, blog posty, ale i zmínky nebo komentáře pod články. Social Monitora doplňuje stávající funkce monitoringu o analýzu chování uživatelů na sítích, která je klíčová především pro online komunikaci značek, měření jejího dopadu, hlídání sentimentu a obecného vlivu na komunity. Výstupy ze sociálních sítí jsou integrovány přímo do uživatelského rozhraní Monitory, kde jsou řazeny na přehledné časové ose a lze je třídit, prioritizovat a dále analyzovat dle konkrétních potřeb.
Samozřejmostí nového nástroje je nejen samotný monitoring, ale především analýza jednotlivých výstupů, která zohledňuje řadu ukazatelů včetně zásahu, sentimentu či autorů. „Sociální sítě monitorujeme už řadu let, nyní je ale jejich monitoring a analýza integrovanou součástí aplikace stejně jako monitoring tradičních médií. Uživatelé tak mají všechny výstupy přehledně k dispozici a mohou s nimi efektivně pracovat. Jednoduše zjistí, kdo a v jaké tonalitě o značce nejčastěji píše, a svou komunikaci tomu přizpůsobí. Snadno porovnají třeba přítomnost značky na sítích s konkurencí, lépe se zorientují v aktuální situaci v oboru nebo objeví nové možnosti komunikace v podobě zajímavých influencerů či ambasadorů,“ doplňuje Tomáš Berger, CEO Monitora Media.
Novinkou, která významně usnadní práci s influencery, je ukazatel skóre vlivu. Systém vyhledá relevantní výstupy na sociálních sítích a hodnotí je na stupnici od 1 do 10, přičemž reflektuje počty zhlédnutí, komentářů i sdílení spolu s pravděpodobnou úspěšností příspěvku. Díky tomu mohou značky snáze vyhodnotit úspěšnost komunikace na sítích, objevit nové ambasadory, získat důležité metriky a připravit komunikační kampaně na základě ověřených dat.
Předností nové funkcionality je také pokročilý reporting, který lze nastavit na míru potřeb značky a jednotlivců. Social Monitora může posílat reporty jak denně, tak třeba i jednou za měsíc, a formu výstupů je možné přizpůsobit individuálním požadavkům příjemce. Přehledné grafy si uživatelé v aplikaci nastaví podle aktuálních potřeb, aby je mohli využít jak v interní komunikaci, tak v klientském reportingu. Kompletní analytiku lze exportovat ve formátech png, zip, pptx i pdf.
Monitora Media je český technologický startup, který vznikl v roce 2015 s cílem poskytnout českému PR prostředí moderní nástroje pro analýzu a práci s daty. Letos se Monitora již podruhé dostala mezi padesátku nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě a získala ocenění Deloitte Technology Fast 50. Nabízí široké portfolio komplexních monitorovacích a analytických služeb, které neustále rozšiřuje o nové funkcionality. Pokročilé nástroje real-time monitoringu umožňují komplexní analýzy výstupů, e-mailové reporty, přehledné statistiky i monitoring sociálních sítí. Služeb Monitora Media využívá řada významných společností, mezi něž patří Transparency International, CzechInvest, Sazka, Siemens, Rohlik.cz, Ministerstvo dopravy ČR, OMV Česká republika i mnoho dalších firem, které chtějí efektivně komunikovat a vnímat informace v širším kontextu.