Zaujmout, sdělit požadované a pokud možno získat reakci v podobě konverze. Nelehký úkol, který řeší nejeden obchodník, marketingový manažer či pracovník back-office. S moderními technologiemi to jde. Ukážeme tři různé způsoby, jak na to s jedinou službou.
Mobilní technologie v přímém marketingu budou v blízké budoucnosti hrát velkou roli. Člověk je dnes stále více mobilní a jeho hlavním komunikačním nástrojem se stává smartphone. Proto je nutné marketingové potřeby těmto změnám doby přizpůsobit. V telefonu lze dnes snadno přijímat SMS, hovory či e-maily. Mobilní marketing se stává populárnějším, přesto jej tuzemské firmy a instituce využívají jen zřídka. Jak prostřednictvím mobilů zacílit na zákazníky?
Mobilní marketing v současné době využívá jen velmi málo tuzemských firem. Přitom telefon používá téměř každý člověk, a tak mu lze sdělení rozeslat hned třemi různými způsoby. „Zatímco e-shopy této možnosti využívají dlouhou dobu, jiné subjekty, jako jsou živnostníci či malí a střední podnikatelé, si často myslí, že jde o okrajovou záležitost. Přicházejí tím o možnost geniálně a jednoduše komunikovat s lidmi z různých oblastí,“ řekl Ondřej Švrček, CEO Neogenia, provozovatel služby Mobilní rozhlas.
1. E-mailová komunikace
Nejstarší a nejběžnější forma elektronické komunikace. Své uplatnění si najde především v případě obsáhlých zpráv a méně důležitých sdělení. Prostřednictvím e-mailingových kampaní lze odesílat hromadné sdělení desítkám, ale i desetitisícům příjemců, kteří se nacházejí kdekoliv. Smartphone e-maily snadno přijme, zobrazí a umožní příjemci na ně zareagovat. Rychlé oslovování lidí prostřednictvím e-mailu umožňuje budovat s lidmi dlouhodobý vztah. Takové potvrzení o nákupu v e-shopu dnes bere každý jako samozřejmost a do budoucna tomu bude například i v případě potvrzení objednaného termínu k lékaři.
2. SMS komunikace
Pro jednosměrnou komunikaci, potvrzení, nenadálé či krizové situace je naopak vhodné využít druhý způsob, a to SMS zprávy. Ty umožňují snadnou komunikaci s kýmkoliv formou krátkých textových zpráv s téměř 100% mírou přečtení sdělení. „Podle našich statistik si 60 % lidí přijatou SMS přečte do 30 minut od doručení,“ řekl Ondřej Švrček. Nesporná výhoda oproti e-mailu spočívá v tom, že příjemce nemusí vlastnit chytrý telefon. Zaslat mu přitom lze řadu krátkých informací, včetně například přání k narozeninám, slevových kupónů nebo rychlé pozvánky či svolání na speciální akci. V SMS marketingu je dosaženo vždy výraznější konverze než v případě e-mailingových kampaní a příprava samotné kampaně je navíc i výrazně jednodušší.
3. Hlasová komunikace
Úplnou novinkou je komunikace pomocí automatických hlasových zpráv. Tento unikátní a nepříliš používaný způsob komunikace umožňuje paralelně vytočit až několik stovek telefonních čísel a přehrát jim zadaný vzkaz. Ten předá libovolnou informaci prostřednictvím hlasového hovoru a získá okamžitou zpětnou vazbu. Umožňuje buď nahrát hlasovou zprávu z audiosouboru, namluvit ji v systému, nebo zadat text, který nástroj pomocí pokročilé syntézy hlasu převede do řeči. Zároveň je možné vytvářet různé jednoduché, ale i větvené ankety, na které příjemci hovoru pomáhá odpovídat klávesnice mobilního telefonu. Své využití najde především v situacích, kdy je nejlepší použít osobní obousměrnou komunikaci, jako je například obecní referendum nebo získání cenné zpětné vazby v e-shopu či názoru klientů cestovních kanceláří po dovolených.
„Naši klienti na mobilním marketingu oceňují zejména okamžitý dopad a vysokou míru konverze. Tento druh marketingu je ziskovější než SEO, PPC kampaně, bannerová reklama nebo sociální sítě. Navíc v přehledném uživatelském rozhraní systému uživatel vidí veškeré aktivity a může snadno připravovat rozesílky a následně je vyhodnocovat,“ dodal závěrem Ondřej Švrček.
Veškeré možnosti využití služeb mobilního marketingu je možné bezplatně otestovat na www.neogeniavoice.cz.