Partnerský prodej v rámci MALL.CZ zažívá významný růst a do prodeje v rámci tzv. marketplace se zapojuje čím dál více obchodníků. O zboží partnerů je navíc velký zájem a prodeje v rámci marketplace MALL Partner již tvoří více než 25 % ze všech objednávek na MALL.CZ. Do programu jen od poloviny března přibylo na 300 obchodníků a celkově je jich již přes 800.
Partnerský program MALL Partner a tedy rozvoj vlastního online tržiště byl pro MALL jednou z hlavních letošních priorit. Koronavirová krize, která Česko zasáhla začátkem března, ale tento projekt velmi urychlila. Mezitímco původně mělo být tržiště MALLu ve větším nastartováno až na podzim, nastalá situace způsobila, že MALL do partnerského prodeje vrhl síly okamžitě, aby tak pomohl obchodníkům, kteří museli z důvodu vládních nařízení zavřít své obchody.
„Novým partnerům, kteří si prodejem na MALLu často kompenzovali výpadek příjmů ze zavřených obchodů, jsme odpustili poplatky za připojení do systému. Partnerům jsme tak dohromady ušetřili přes 200 tisíc měsíčně. Máme velkou radost, že naše úsilí spoustě obchodníků pomohlo úspěšně překonat složité poslední týdny. Jen obchodníci, kteří se do programu připojili během března, prodali na MALLu za duben zboží za 6 milionů korun. V květnu to již bude okolo 10 milionů,“ vysvětluje ředitel MALL Partner Jakub Kováč.
Význam partnerského prodeje na MALL.CZ navíc strmě roste. Obchodníci zjišťují, že jim přechod na internet zajišťuje prostor pro další růst a online prodej pro ně může být cestou, jak oslovit další skupiny zákazníků nebo třeba expandovat do zahraničí. Není proto velkým překvapením, že partnerský prodej tvoří již mezi 25 a 30 procenty objednávek na MALL.CZ.
„Experti se jednohlasně shodují na tom, že koronavirová krize významně urychlila digitalizaci retailu a rychlý rozvoj MALL Partner je jasným důkazem. Obchod se zkrátka přesouvá na internet a marketplace je pro velké i malé snadnou cestou, jak dostat své zboží k zákazníkům a využít při tom silnou značku MALLu i jeho robustní infrastrukturu včetně husté sítě výdejních míst,” popisuje Kováč.
MALLu se za poslední dva měsíce podařilo extrémně zrychlit onboarding a noví obchodníci mohou na MALLu začít prodávat již během 24 hodin. To se promítlo i v počtu měsíčně zapojených partnerů. Jen od poloviny března jich přibyly tři stovky a nyní na MALLu prodává již přes 800 partnerů.
Z rychlého růstu online tržiště MALLu velmi těží zákazníci MALLu, kteří tak mají přístup k mnohem širší nabídce, a to i v segmentech méně obvyklého zboží. Například v momentech nejhlubší krize, kdy si lidé podomácku šili roušky, mohli zákazníci na MALLu vybírat z bohaté nabídky šicích strojů, v květnu ocenili širokou nabídku trampolíny či vířivek a podobně. „V těchto segmentech díky partnerům dokážeme uspokojit poptávku mnohem lépe, než kdybychom se spoléhali jen na vlastní nabídku,” uzavírá Jakub Kováč.