Rozvoj vlastního online tržiště (tzv. marketplace) je pro MALL.CZ jasnou prioritou a vývoj posledního měsíce tento fakt jasně dokládá. Do partnerského prodeje v rámci programu MALL Partner bylo jen za posledních 30 dní zařazeno více než 160 obchodníků a proces zalistování se podařilo zkrátit pod hranici 24 hodin. Na internet se navíc podařilo úspěšně dostat i řadu obchodníků, kteří online až doposud nikdy neprodávali.
Každá krize s sebou samozřejmě nese mnoho problémů a nepříjemností, ale do značné míry bývá také katalyzátorem vývoje a pokroku. Nařízení spojená s prevencí šíření koronaviru sice tvrdě dopadla na kamenné obchody, ale na druhé straně významně urychlila jejich přechod na internet, z čehož mohou do budoucna velmi těžit.
„Proces zalistování nových obchodníků se nám podařilo enormně zrychlit a na internet dostáváme takové množství lidí, o kterém se nám ještě před dvěma měsíci ani nesnilo. Díky možnosti ručního zalistování navíc dokážeme zapojit i obchodníky, kteří online nikdy neprodávali. Online prodej na MALLu se tak pro řadu obchodníků stal cestou, jak si vykompenzovat výpadky v prodejích,“ komentuje rozmach internetového tržiště ředitel programu MALL Partner Jakub Kováč.
Nejde ale jen o kompenzaci výpadku příjmů. Obchodníci si nuceným přechodem na internet zajišťují také prostor pro další růst, až krize skončí. Díky silné značce MALLu mohou prodejci oslovit nové zákazníky a se svým zbožím dokonce snadno expandovat i do zahraničí.
Úspěch v rámci platformy MALL Partner zaznamenala celá řada lokálních obchodníků jako třeba majitelka prodejny cyklosportu Duck Bike Kateřina Šlesingerová: „Nařízení, abychom zavřeli náš obchod, přišlo jako rána z čistého nebe a navíc v době, kdy jsme teprve připravovali vlastní e-shop. Zkusili jsme štěstí s MALL Partner a začaly chodit desítky objednávek. Díky tomu můžeme dále fungovat a věřím, že až krize pomine, budeme ještě silnější než před ní.“
Skrze partnerský prodej lze díky iniciativě Zachraň podnik! prodávat nejen zboží, ale i poukazy na služby. Lokální podniky tak mají možnost získat příjem v té nejtěžší době a své zákazníky budou moci potěšit, až znovu otevřou. Jen za první tři dny od startu iniciativy se zaregistrovalo už 65 podnikatelů a poskytovatelů služeb. Na internet pak začaly díky partnerskému prodeji pronikat i například charitativní organizace, které mohou díky online tržišti MALLu získávat finanční prostředky prodejem i v době, kdy jsou jejich klasické obchody v důsledku koronavirové krize zavřené.
„Nesmírně si vážíme nabídky společnosti MALL.CZ, díky níž se naše produkty dostanou více do povědomí. Celé fungování neziskové organizace Revenium.cz stojí už od svého vzniku na moderních principech sociální ekonomiky. Například na výrobě a distribuci výběrové kávy se nemalou měrou podílí osoby se zdravotním postižením, jejichž radost z plnohodnotné práce pocítíte v každém doušku,“ komentuje Hana Potměšilová, předsedkyně představenstva spolku Revenium, který skrze MALL prodává kávu a přivydělává si na svou charitativní činnost.
Marketplacový model, na který MALL.CZ čím dál více spoléhá, ale samozřejmě není výhodou jen pro obchodníky, kteří skrze jeden z největších českých internetových obchodů mohou oslovit miliony zákazníků. Z velikosti online tržiště MALLu těží především zákazníci, kteří díky partnerským prodejcům na MALL.CZ získávají tu nejširší možnou nabídku zboží napříč všemi kategoriemi.
Bezkonkurenční šíři výběru zákazníci oceňují především ve chvílích, kdy shánějí specifické zboží, jako byly v polovině března třeba šicí stroje na domácí výrobu roušek. Hitem začátku dubna se pak staly také zahradní trampolíny, jejichž nabídka je díky zapojeným partnerům velmi pestrá.