Retail media platforma Cruxo představila prvního významného partnera, kterým se stala Lékárna.cz spolu se sesterskou Mojalekaren.sk. Jeden z předních online prodejců léků převedl veškeré reklamní plochy svého e-shopu do platformy Cruxo, která mu přináší automatizaci a kompletní správu online kampaní. Po finalizaci právě probíhající technologické fáze začne během léta testování řešení a pro vendory se nové inzertní plochy otevřou v září.
Platforma Cruxo mění a kompletně automatizuje tradiční přístup k prodeji reklamních i produktových ploch. Do správy nyní přebírá veškeré reklamní plochy na e-shopu Lékárna.cz a mojalekaren.sk. Kromě automatizace reklamních kampaní přináší zásadní inovaci v podobě rozšíření o nativní plochy a nové formáty.
„Lékárna.cz dosud v rámci plánování kampaní fungovala – stejně jako velká většina dalších e-shopů v ČR – především na bázi tužka/papír. Proto již nezbývala kapacita na aktivní řešení reklamního prostoru na e-shopu, a ne všichni dodavatelé byli do reklamy na e-shopu Lékárna.cz zapojeni. Díky automatizaci, kterou Cruxo nabízí, se otevírají nové možnosti práce s interním reklamním prostorem,“ dodává Michal Trunkát, CEO Cruxo.
V současném vysoce konkurenčním prostředí internetových lékáren hledáme cesty, jak naše zákazníky nezahltit nerelevantní reklamou. Od automatizace prostřednictvím platformy Cruxo očekáváme, že našim dodavatelům budeme schopni nabídnout více reklamního prostoru s vyšší efektivitou díky jejímu lepšímu cílení, což zároveň ocení i sám zákazník,“ uvádí Karel Klodner, Executive Director, Lékárna.cz.
Výhody pro dodavatele i zákazníky
Dodavatelé produktů na Lékárna.cz budou moci díky novému systému jednoduše objednat a kompletně odbavit reklamu přímo přes Cruxo. Plná automatizace procesů umožní obsáhnout větší počet vendorů a zároveň zpřístupnit reklamu všem dodavatelům. Reklamní produkty si tak budou moci zakoupit rychlou a transparentní cestou i menší značky, které dříve běžně nebyly ve vendor marketingu aktivní.
Cruxo řeší veškeré procesy spojené se zadáváním kampaní, takže i při nárůstu dodavatelů aktivních v reklamě se Lékárna.cz nebude potýkat s žádným vyšším tlakem. Zásadní změnou pak projdou nejen reklamní formáty, ale také samotná zákaznická zkušenost.
„Zatímco většina e-shopů v ČR prodává především běžné bannerové formáty, my přinášíme nové nativní formáty, které mají přímý dopad na obrat značek a nedělají z e-shopu reklamní nástěnku. Společně s personalizačním modulem dokážeme pak i lépe zacílit komerční sdělení. Budujeme tak zcela novou zákaznickou zkušenost s nákupem,“ doplňuje Michal Trunkát.
Implementační proces probíhá ve čtyřech krocích. Cruxo zmapuje aktuální produkty a technologické řešení a následně provede datovou analýzu. Na jejím základě probíhá návrh nových reklamních formátů a cílení včetně designu procesu technologické integrace. V následné implementační fázi nasazuje Cruxo technologii, nastaví pro e-shop procesy a proškolí tým. V posledním kroku pak při pilotním provozu odladí ceny produktů, aktivuje rozhraní pro dodavatele a spustí celé řešení.
Zásadní změna ve vendor marketingu
Dlouhodobou vizí platformy Cruxo je přinést e-shopům řešení, které obsáhne jejich kompletní správu vendor marketingu. Kromě samotné on-site reklamy na e-shopech, kterou si dodavatel objedná na kliknutí, tedy také reklamu spravovanou e-shopem, ale mířící mimo vlastní stránky. Cílem by mělo být nabídnout dodavatelům nákup kompletní reklamy pohodlně na jednom místě, a to včetně nových formátů brandové reklamy, která doplní klasickou výkonnostní.
„Retailový marketing se stává novým plnohodnotným odvětvím, která ve světě roste raketovým tempem – v USA za dva roky vyrostlo o 50 % a rychle roste i v Evropě. Pro e-shopy to znamená ‚překopání‘ přístupu k vendor marketingu, který prochází zásadní změnou a vyžaduje komplexnější řešení, díky němuž budou moci e-shopy dál budovat svůj business a držet krok s konkurencí,“ dodává Trunkát.