Logisticko-technologická společnost DODO s lékárenskou sítí Dr. Max nově přináší možnost expresního doručení i obyvatelům Ostravy a okolí. Služba, která byla nejprve spuštěna v Praze, se pro velký úspěch nejdříve rozšířila do Brna a nově funguje také právě v Ostravě, kde si mohou zákazníci objednávat zboží s doručením již v den objednání, a to do konkrétních dvouhodinových intervalů podle vlastního výběru. Dr. Max s DODO expresně doručil již 80 tisíc objednávek, přičemž mezi nejčastější položky v košíku patří dermokosmetika, doplňky stravy a vitaminy.
Tlak zákazníků na přesné, expresní doručení setrvale roste a dle průzkumu agentury Behavio je rychlost dodání objednávky zásadním parametrem už při samotném výběru e-shopu. Podle průzkumu až 37 % nakupujících opustí košík, pokud je dodací lhůta příliš dlouhá. Nejsilnější potřeba doručení ještě v den objednávky je dlouhodobě u potravin, a právě lékárenského zboží, kde dodání v režimu „same-day“ vyžaduje více než polovina dotázaných. Největší lékárenský řetězec v Česku Dr. Max tento trend jasně vnímá. Svou službu expresního doručení, díky které ve spolupráci s DODO rychle doručil již 80 000 objednávek, proto nově rozšiřuje také na Ostravsko, přičemž první ohlasy jsou velmi dobré.
„Kooperace s DODO nám umožňuje uspokojit potřeby klientely, která je zejména ve větších aglomeracích značně orientovaná na rychlost dodávek e-shopových objednávek. A jsme velmi rádi, že v Praze, Brně a Ostravě evidujeme za přibližně rok a půl spolupráce bezmála 80 tisíc těchto rychlých doručení. Jestliže jsme největším lékárenským e-shopem v ČR a daří se nám svůj tržní podíl nadále zvyšovat, je to zejména proto, že klientům poskytujeme takový servis, jaký očekávají,“ komentuje CEO společnosti Dr. Max ČR Jan Žák.
V Praze, Brně i Ostravě si lidé z e-shopu Dr. Max mohou v expresním režimu objednat širokou škálu sortimentu, od volně prodejných léků přes doplňků stravy až po drogistické zboží, kterou jim následně DODO doručí až ke dveřím. Zákazníci, kteří si objednají přes e-shop Dr. Max, mají možnost vybrat si, zda chtějí zásilku dodat v ten samý den nebo ve dvou následujících dnech. Při objednávce mají také možnost vybrat si konkrétní dvouhodinový časový slot pro doručení. První dostupný časový úsek pro doručení je od 8:00 do 10:00 a poslední možný časový úsek je od 18:00 do 20:00 večer.
Pokud jde o sortiment, který si lidé v expresním režimu objednávají, nejčastěji to jsou produkty kategorie „beauty“, tedy zejména dermokosmetika, těsně ji následují doplňky stravy a vitaminy. Podstatnou roli hrají samozřejmě volně prodejné léky a také produkty související s péčí o děti.
„Rychlost a přesnost doručení je pro úspěch u zákazníků čím dál zásadnějším faktorem, a to i v dříve konzervativních odvětvích jako je právě lékárnictví. Máme proto velkou radost, že do nás vkládají důvěru i ti největší hráči, jako je Dr. Max, jednička ve svém oboru v Česku, se kterou můžeme naše služby poskytnout dalším zákazníkům a posouvat tak jejich zkušenost s online nákupem na mnohem vyšší úroveň,“ popisuje za DODO komerční ředitel Peter Menky.
E-shop Dr. Max za posledních pět let zpětinásobil obrat a aktuálně firmě generuje u položek ve volném prodeji 20 % tržeb. Lékárenská síť Dr. Max si tak udržuje postavení jedničky, a to jak v obratu kamenných lékáren, tak i e-shopu. Ze všech lékárenských hráčů v e-commerce má i nejvyšší počet online objednávek. Pro DODO je spolupráce s Dr. Max dalším krokem na cestě kontinuálně posouvat tržní standardy v oblasti doručování a přinášet službu rychlého a přesného doručení do, pokud možno, všech segmentů e-commerce. Změnit logistické standardy se již technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde DODO zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík, Penny či Billu, ale i třeba v segmentu nadrozměrných zásilek, kde firma spolupracuje se sítí Electro World nebo například s řetězcem Decathlon, pro který DODO expresně v režimu same-day vozí i třeba těžké posilovací stroje a trenažery.