Na pozici marketingového ředitele knižního secondhandu Knihobot pro český i zahraniční trh nastupuje Radek Hudák. Jeho hlavní misí je vytvořit marketingový tým, který bude mít na starosti budování značky a tvorbu kampaní nejen v České republice, ale i zahraničí.
Radek Hudák (33) přichází do Knihobotu na pozici CMO ze Shoptetu, kde působil posledních pět let a kde měl na starost marketing pro tři trhy a tři značky – Shoptet, Shoptet Premium a Shoptet Pay. Za sebou má také práci pro Slevomat, kde několik let vedl marketing a kterou zakončil úspěšným exitem firmy do rukou Secret Escapes za více než 1,5 miliardy korun.
Do Knihobotu nastupuje s cílem budovat značku nejen na českém trhu, ale i v zahraničí – vloni totiž Knihobot vstoupil na Slovensko a letos expandoval do Rakouska a Německa. To s sebou nese nejen rozšíření týmu, ale také vytvoření komunikační a marketingové strategie, které podpoří rozjezd služby i u zahraničních zákazníků. Hudák tak bude moci zúročit své znalosti zahraničního trhu i fungování e-commerce.
Z největší e-commerce platformy k budování re-commerce
„Radek byl pro nás jasná volba. Má obrovské zkušenosti ze svého působení v Shoptetu a Slevomatu, ve kterých měl velký podíl na jejich úspěchu. Osobně jsem ještě nemluvil s kompetentnějším markeťákem než je Radek. Má obrovský vhled do toho, jak marketing funguje po stránce výkonu a čísel. Zároveň ale chápe, že role brandu a softovějších věcí není jen ‘aby to bylo hezké’. Kombinace obou těchto skillů je vzácná,“ komentuje výběr nové posily CEO Knihobotu Dominik Gazdoš.
Novou spolupráci si chválí i Hudák: „Pár schůzek s Dominikem, představení firmy, ukázka toho, co dokáže v logistice a jasně definované plány mě přesvědčily, že Knihobot je projekt, na kterém chci pracovat. Potkali jsme se v tom, co chci dělat – pomáhat růst firmám, které mají skvěle našlápnuto k tomu stát se dominantními hráči na trhu.“
Knihobot má díky expanzi nakročeno stát se jedním z nejvýznamnějších hráčů evropské re-commerce. A to se bez úspěšného marketingu neobejde. Ačkoliv poptávka po věcech z druhé ruky roste a prodej použitého zboží v sobě skrývá obrovský potenciál a čím dál častěji s ním pracují i velké oděvní značky, stavět marketing pouze na „zelených tématech“ nechce. „Víme, že čeští zákazníci na naší službě oceňují především jednoduchost a to, že jim ušetříme práci. Kromě toho jsou rádi, že knihy najdou nové majitele a využití. Proto bychom tato témata rádi uplatnili i v komunikaci na zahraničních trzích,“ dodává Hudák.