Online psychoterapeutická platforma Hedepy, která aktuálně napříč deseti trhy sdružuje více než 700 psychoterapeutů, spouští v Česku rebrandingovou a marketingovou kampaň. Jejím cílem je po vzoru hesla „Skvělou terapii dělá skvělý terapeut“ ukázat, že výběr vhodného odborníka je pro úspěšnost terapie klíčový a díky Hedepy zároveň mnohem snazší. Kampaň potrvá od 25. 9. září do konce října a pracovat bude nejen s online prostorem a sociálními sítěmi, ale i s outdoorovou reklamou rozmístěnou po Praze. Rebranding spouští platforma během září na všech trzích, počínaje Ukrajinou a Polskem.
Z průzkumu, který Hedepy realizovalo s agenturou Perfect Crowd, vyplývá, že určitým psychickým problémům čelí ve svém životě třetina Čechů. Setkávají se především s úzkostmi a depresí, kvůli kterým zároveň i nejčastěji vyhledávají terapii. Pro necelých 60 % dotázaných je při zvažování terapie nejdůležitějším faktorem výběr vhodného odborníka, tzv. správný fit a osobní sympatie tak upřednostňují např. i před kratší čekací dobou. I to je proto ústředním motivem právě probíhající Hedepy kampaně – platforma totiž nabízí jednoduchý párovací test, kdy po zodpovězení několika otázek doporučí terapeuta na míru dle toho, co klient řeší a jaká má od terapie očekávání. Výběr pak usnadňují také video medailonky jednotlivých odborníků.
„To, že člověku terapeut z nějakého důvodu nesedne, je nejčastějším důvodem, proč lidé terapii ukončují. Často z toho pak vyvozují, že terapie pro ně není, stačilo by přitom najít odborníka, se kterým funguje ta správná mezilidská chemie. A to je právě to, na co se v naší současné kampani soustředíme. Chceme lidem ukázat, že terapie je vlastně úplně pro každého, jen je potřeba najít ten správný „match“. Proto mají lidé na Hedepy k dispozici krátká video představení odborníků i párovací test, které je nasměrují, se kterým terapeutem by si mohli nejlépe sednout,“ říká ke kampani Marieta Kadlecová, CMO platformy Hedepy pro český, slovenský, maďarský a rumunský trh.
Rebranding se dotýká vizuální identity i celkového hlasu značky
Snaha bořit tabu ve světě duševního zdraví a motivovat lidi, aby své psychické těžkosti řešili, však není tím jediným, s čím se aktuální marketingová kampaň pojí. Hedepy totiž skrze ni představuje i svou novou vizuální identitu. Rebranding se promítne nejen do vzhledu a funkčnosti webových stránek, ale i do nového grafického designu a logotypu. Ten platforma pozměnila i proto, že původně graficky propojená koncovka názvu Hedepy, tedy „py“, odpovídá při přepisu z azbuky do latinky koncovce „ru“. Koncovku asociující Rusko se proto platforma rozhodla vzhledem k válečné situaci na Ukrajině a empatii k tamním obyvatelům přepracovat. Na Ukrajině Hedepy začalo působit právě se začátkem války, přičemž zájem o online psychoterapeutické služby v zemi kontinuálně roste a platforma tak na zdejším trhu sdružuje již více než 100 odborníků. Kromě vizuální identity se pak rebranding dotkne i celkového tónu komunikace, který chce působit pozitivněji a ukázat, že péče o duševní zdraví by měla být běžnou součástí našeho každodenního života.
„Od roku 2020, kdy Hedepy vzniklo, se vnímání duševního zdraví a terapie ve společnosti velmi posunulo. Na většině trzích, kde působíme, už to dávno není takové tabu, a lidé jsou v péči o své duševní zdraví mnohem více edukovaní. Z obecného budování kategorie “online terapie” se tak rebrandingem posouváme ke konkrétní propozici – na Hedepy najdete terapeuta, který vám sedne. Odborníky, se kterými spolupracujeme, si totiž v každé zemi pečlivě vybíráme. Naším sítem projde jen 20 % terapeutů, se kterými jsme v pravidelném kontaktu a dostávají od nás potřebnou podporu i feedback, aby ve své práci mohli být ještě lepší,” vysvětluje Kadlecová a zároveň dodává: „A když náhodou někomu zvolený terapeut nesedne, vrátíme mu peníze, aby mohl zkusit jiného. Uvědomujeme si, že rozhodnout se pro terapii bývá často dlouhý vnitřní proces, takže když už klient toto rozhodnutí udělá, chceme pro něj být tím správným parťákem.”
Kromě OOH zapojí Hedepy i YouTube, Metu a TikTok
Marketingovou a rebrandingovou kampaň budou v Praze na dvou místech doprovázet i tematické billboardy, které k normalizaci péče o duševní zdraví přispějí odlehčenými titulky jako např. „Terapeuti jsou jako džíny. Musí ti dobře sedět.“ Kromě out-of-home formátů bude Hedepy s kampaní pracovat rovněž na sociálních sítích – ve spolupráci s influencery chce ukázat, jak snadné může nalezení správného odborníka být a jaké nástroje k tomu sama platforma nabízí. Celková strategie kampaně tentokrát vznikala primárně in-house, a to ve spolupráci s agenturou We Are Wrong.
Hedepy kampaň
Marketingová agentura: We Are Wrong + in-house
Mediální agentura: Mediaplus Prague
Digitální produkce: Proficio, LCG New Media
Audiovizuální produkce: Bumerang.film
Mediamix: Online, Social, Out-of-home