: Logisticko-technologická společnost DoDo po úspěšném pilotním provozu oficiálně spouští franšízový program DoDo Partner, který má za cíl doplnit počty interních kurýrů a usnadnit zajištění logistiky také ve vzdálenějších regionech a na zahraničních trzích. Franšízantům DoDo nabídne svou data-driven logistickou platformu vyvinutou pro městskou logistiku poslední míle, vlastní klientelu i potřebné know-how. Od franšízového modelu DoDo očekává především urychlení a zefektivnění expanze jak po Česku, tak za hranice.
Společnost DoDo každoročně rapidně roste, kromě domácího trhu již úspěšně působí také na Slovensku, v Polsku, Bulharsku nebo v Maďarsku, aktuálně expanduje také do Německa a v brzké době se chystá mimo jiné také do sousedního Rakouska. Franšízový program, který firma nyní oficiálně spouští, představuje způsob, jak expandovat ještě efektivněji. Program s názvem DoDo Partner navíc přináší nezávislým dopravcům možnost se na úspěšném příběhu DoDo aktivně podílet.
„Naše počátky sahají do roku 2015, přičemž za necelé 4 roky jsme se dokázali rozrůst do celkem 50 míst v 6 různých zemích a naše flotila nyní čítá přes 800 automobilů. Nyní je čas se o náš úspěch podělit a do provozu zapojit i menší dopravce, kteří díky partnerství s DoDo získají přístup k našemu know-how, unikátní logistické platformě, silné značce, a především k již nasmlouvaným klientům. Tím je náš program naprosto unikátní, protože záruka byznysu u franšíz rozhodně není běžná,“ vysvětluje Michal Menšík, CEO DoDo Group.
V roce 2020 DoDo spustilo první franšízu, od té doby se skrze tento model podařilo jen v rámci testování navázat spolupráci s dalšími 14 partnery. Nyní proto DoDo přichází s finálním otevřeným programem DoDo Partner, v rámci nějž chce síť franšíz rozšířit a navázat spolupráci s dalšími dopravci. Dosud se firmě za využití franšíz podařilo kompletně logisticky obsloužit Slovensko, urychlit expanzi do Maďarska a zároveň své služby rozšířit do odlehlejších regionů České republiky.
DoDo partnerům propůjčí technologickou platformu GAIA, která při zajišťování městské logistiky řídí plánování tras i třeba nakládání s hotovostí a péči o vozový park a kurýry. Logistická platforma je ale také důležitou zárukou kvality celé služby. S pomocí čidel v autech, které kontrolují ohleduplnost jízdy, a zákaznických hodnocení, dokáže platforma mimo jiné vyhodnotit skóre jednotlivých kurýrů, které odráží kvalitu jejich práce i případné nedostatky. Na základě toho lze s kurýry dále pracovat, odměňovat je za dobře odvedenou práci a v případě potřeby dovzdělávat tak, aby kvalita služeb zůstala zachována na nejvyšší možné úrovni.
Kromě logistické platformy ale DoDo partnerům zajistí především klientelu a garantuje tak fungující byznys. Kompletně zajistí veškeré obchodní a marketingové aktivity a franšízantům nabídne poradenství ve všech oblastech podnikání.
„Franšízový program vnímáme jako přínosný i z hlediska kvality našich služeb, pro níž jsou stěžejní schopní kurýři. Velmi si proto zakládáme na osobním přístupu a snažíme se našim kurýrům zajistit maximální péči. To je ve velkých týmech, které čítají stovky lidí, velmi obtížně realizovatelné. Majitelé franšíz se naproti tomu o individuální servis dokáží skvěle postarat. Ve svých menších týmech zpravidla každého kurýra dobře znají a mají dostatek prostoru na to, aby se každému dokázali věnovat. Spokojenost kurýrů se pak samozřejmě odráží v kvalitě služby pro zákazníka,“ dodává Stanislav Nečas, který má v DoDo z pozice Head of Franchise rozvoj franšízy na starosti.
Pilotní zavedení franšízového modelu se firmě velmi osvědčilo a pozitivní výsledky se odrážejí i v číslech. Od navázání partnerství s prvními franšízanty DoDo eviduje 17% nárůst produktivity v porovnání s klasickým provozem a nehodovost poklesla dokonce o 50 %. Během první poloviny následujícího roku DoDo plánuje počet franšíz ztrojnásobit a spustit provoz také v dalších zemích Evropy.