Technologicko-logistická společnosti DODO má v Německu nové vedení. Na pozici CEO pro německý trh přišel Bahadir Birkan (38). Obsazení pozice německého CEO je pro DODO významným krokem směrem k posilování své pozice na strategických trzích, v čele s německým a rakouským. Právě to si společnost po loňském obdržení investice stanovila jako jednu z priorit. Bahadir Birkan do DODO přichází po mnoha letech zkušeností z manažerských postů ve společnosti Amazon. Jeho úkolem bude zejména navázat klíčové vztahy v místním prostředí a pomoci DODO dlouhodobě se usadit mezi třemi nejúspěšnějšími last-mile dopravci na evropském trhu, což je dlouhodobá vize firmy.
Bahadir Birkan přichází do společnosti DODO po více než desetileté praxi v americké nadnárodní společnosti Amazon. V prvních letech svého působení ve společnosti Amazon se zaměřoval především na to, aby německým maloobchodníkům umožnil rozvíjet jejich podnikání v oblasti e-commerce na Amazon marketplace. V roce 2017 přešel do evropské centrály v Lucembursku, aby spustil nový internetový obchod v Turecku, čímž rozšířil globální působnost společnosti Amazon.
V DODO se Bahadir Birkan stává vůbec prvním CEO pro německý trh, kam firma vstoupila teprve v roce 2021. Birkan bude logistické skupině pomáhat stabilně navyšovat podíl na klíčovém evropském trhu a nastavit podnikání na dlouhodobý úspěch. Úkolem nového německého CEO bude navázat na předchozí úspěchy DODO s expanzí do vybraných zemí Evropy a zaměří se především na budování týmu, rozvoj obchodních vztahů a akvizici partnerů z oblasti velkých národních i nadnárodních řetězců.
„Do DODO přicházím s cílem významně posílit naší pozici v Německu a tím pomoci firmě v naplňování její vize držet se dlouhodobě mezi třemi nejúspěšnějšími poskytovateli expresního a „same-day“ doručení v Evropě. Německý trh je v evropském měřítku obrovský – jen segment online prodeje potravin, který je pro DODO z hlediska logistiky velmi zajímavý a kde je DODO napříč trhy velmi silné, má letos vygenerovat obrat přes 160 miliard korun. Z našeho čerstvého průzkumu mezi německými spotřebiteli navíc vidíme, že pro tři čtvrtiny online nakupujících je rychlost doručení zásadním parametrem. A právě tuto propozici na německý trh DODO přináší,“ komentuje Bahadir Birkan, CEO DODO pro Německo.
DODO během posledních let úspěšně expandovalo na zahraniční trhy včetně rakouského či právě německého. Po upevnění pozice na domácím trhu se tak nyní naplno věnuje rozvoji značky na klíčových trzích v zahraničí. Jedním z významných klientů DODO v Německu je Bringmeister – jeden z největších online obchodníků s potravinami v Německu, jehož nákupy DODO rozváží zákazníkům v Berlíně, Mnichově, Augsburgu a Ingolstadtu, přičemž stejně jako na ostatních trzích, i v Německu je doménou DODO přesné doručování v hodinových slotech, dodržování teplotního řetězce i nejvyšších hygienických standardů a rovněž efektivní plánování díky vlastní logistické platformě GAIA. Kvalitu doručování pro Bringmeister ostatně ocenil i nezávislý test společnosti Stiftung Warentest
Kromě možnosti opřít se o silné stávající reference má firmě v expanzi i dalším rozvoji vlastní logistické platformy pomoci i investice z května minulého roku, v rámci které DODO získalo 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem.
„S DODO se nám během uplynulého roku podařilo na německém trhu stabilizovat a nazrál proto čas posunout naše působení v Německu na další úroveň. Aby naše značka na německém trhu rezonovala, potřebovali jsme v týmu DODO člověka, který bude mít dostatek manažerských zkušeností z německého prostředí a dokáže oslovit místní zákazníky i nové talenty. To Bahadir Birkan se svými zkušenostmi s řízením firem i expanzí napříč Evropou bezpochyby splňuje a jsem proto velmi rád, že do další etapy vstupujeme právě s ním,“ dodává CEO DODO Group Michal Menšík.
Německo však není jedinou zemí, kde se DODO v uplynulých letech úspěšně etabluje. Daří se například v Maďarsku, kde DODO oslavilo první tři roky působení, kontinuálně zde roste a v jejím portfoliu se objevuje řada zvučných jmen v čele například s hypermarkety Tesco, sítí drogérií Rossmann, potravinovým řetězcem Spar, lékárnami Benu nebo KFC. Úspěšně DODO působí také v Rakousku, Polsku, Bulharsku či na sousedním Slovensku.