Pepa.cz, dvojka na trhu slevových serverů, zaznamenal od začátku roku více, jak 30% nárůst poptávky po inzerci eurovíkendů. Obraty z prodejů zahraničních zájezdů na slevovém serveru Pepa.cz se v prvním čtvrtletí roku 2015 meziročně zvýšily o celých 80 %. Češi mají nejraději Francii a Holandsko.
Eurovíkendy, tedy krátké výlety do evropských měst, jak už samotný název vypovídá, jsou stále oblíbenějším cílem nákupů zákazníků slevových serverů. Více, jak 30% nárůstu poptávky partnerů po inzerci eurovíkendů pak přímo úměrně odpovídá i nárůst počtu nabídek pro koncové zákazníky.
„Trh se neustále vyvíjí a my pozorujeme v naší nabídce cestování několik zásadních změn. První z nich je to, že Češi začali slevové servery vnímat jako místo, kde mohou zakoupit dovolenou bez obav a s jistotou 100% servisu. Druhou zásadní změnou je to, že naši zákazníci s námi rostou a zatímco před 4-5 lety byli ochotní za jeden deal utratit zhruba 1 000 Kč, nyní je ta částka v průměru zhruba 4x vyšší,“ říká Jana Bačová, marketing manager Pepa.cz.
Zatímco nejoblíbenějšími destinace jsou celoročně Francie a nyní i nově Holandsko, které pociťuje výrazný nárůst poptávky od 2. poloviny roku 2014, dříve velmi populární Itálie se již 6 měsíců ocitá na ústupu. Specifickou destinací je pak ještě v rámci eurovíkendů nebo krátkých výletů Německo, o které je velmi vysoký zájem v adventním období, ale po zbytek roku se příliš velkému zájmu zákazníků netěší.
„Jako jeden z důvodů zvýšené poptávky po eurovíkendech jasně chápeme nadcházející prodloužené víkendy 1. a 8. května. Dalším takovým obdobím bývá začátek července, kdy dva za sebou jdoucí svátky vybízí Čechy k tomu spojit delší volno s dovolenou,“ doplňuje Jana Bačová.
Jasným důkazem rostoucího zájmu Čechů o eurovíkendy a jejich nákup na slevových serverech je meziroční 80% růst tržeb ze zahraničních zájezdů na Pepa.cz v období 1Q 2014.