Brašnářství Tlustý díky digitální transformaci završilo náročný rok 2020 s rekordními tržbami 44 milionů

Česká rodinná firma Brašnářství Tlustý má za sebou navzdory koronavirové krizi rekordní rok. Díky dalšímu posílení online prodejních kanálů firma uzavřela rok 2020 s 30% růstem a tržbami 44 milionů korun. Silnou online pozici a završení digitální transformace potvrzuje i podíl internetových zakázek, které tvořily 95 % všech objednávek. V letošním roce chce společnost pokračovat v růstu a cílí na tržby ve výši 80 milionů.

Vršovická dílna Brašnářství Tlustý a spol. se od svého založení prezentuje jako jediné online brašnářství v České republice. Řemeslná zručnost a tradice se zde spojuje s moderními technologiemi a propracovaným digitálním marketingem a pracuje přísně v duchu baťovského hesla – Od výroby k zákazníkovi. Od počátku restartu svého podnikání vsadila na přímý online prodej a komunikaci se zákazníky prostřednictvím internetu nejen z České republiky, ale i ze zahraničí. I díky tomu náročný rok 2020 nijak negativně neovlivnil množství zakázek a tržby, které činily rekordních 44 milionů korun (nárůst o 30 % oproti roku 2019). Vrchol sezony v podobě vánoční sezony pak firma zvládla i díky schopnosti škálovat násobně výrobu v řádu dnů.

„Pro řemeslné výrobce, kteří dosud online prodej a sociální sítě opomíjeli, mohl být minulý rok likvidační. Přišli totiž o veškeré způsoby, kterými do té doby komunikovali se zákazníky. Ačkoliv jsme malá rodinná firma, tak od našich začátků razíme koncept ‚online brašnářství‘. Od našeho založení před osmi lety naplno využíváme všechny dostupné prostředky moderní komunikace a e-commerce. I během lockdownu a uzavření kamenných prodejen jsme tak nadále byli ve spojení s naší komunitou, což nám umožnilo krizi ustát a vyjít z ní ještě silnější,“ říká Ivan Petrův, jednatel Brašnářství Tlustý.

Brašnářství Tlustý nabízí zakázkovou výrobu prémiových kožených produktů v čele s opasky, peněženkami a špičkovými koženými brašnami a kabelkami, a staví především na individuálním přístupu k zákazníkům. Zakázková výroba umožňuje například vyražení monogramu nebo volbu barevné kombinace prostřednictvím online webového konfigurátoru. I proto společnost v uplynulém roce investovala do dalšího rozšiřování funkcionalit na svém webu www.brasnarstvitlusty.cz, které umožňují přímou interakci se zákazníkem a pohodlné objednání produktů na míru. V roce 2020 tvořily internetové zakázky dokonce 95 % veškerých tržeb společnosti a stránky navštívilo přes 550 000 uživatelů.

„Bezprostřední kontakt se zákazníkem je klíčový, ať už probíhá klasickou formou nebo online. Zákazníci si přímo na našem webu mohou vybrat hned z několika způsobů, jak se s námi virtuálně spojit, ať už jde o videohovor nebo chat přes Messenger či WhatsApp. Díky tomu můžeme zachovat osobní přístup, na kterém si dlouhodobě zakládáme. Na zákaznické požadavky reagujeme v řádu minut až vteřin, a tuto rychlost a flexibilitu se snažíme promítnout i do ostatních způsobů komunikace,“ doplňuje Petrův.

Sázka na digitalizaci se v době krize ukázala jako klíčová. Z celkových tržeb spadá 20 % na zakázky ze zahraničí, kde se Brašnářství Tlustý dlouhodobě profiluje právě díky silnému online marketingu. Investice do prodeje a digitálního marketingu v loňském roce tvořily přibližně 10-15 % obratu společnosti. „Z každého milionu obratu investujeme 100 tisíc do online reklamy a další prostředky pak do vylepšování naší online prodejní platformy. Digitální obsah neustále rozšiřujeme, tvoříme produktová videa, streamujeme přes sociální sítě a jsme s našimi zákazníky z celého světa v neustálém kontaktu,“ doplňuje Petrův.

V letošním roce chce Brašnářství Tlustý především díky silnému online prodeji pokračovat v zahraniční expanzi a dosáhnout na tržby ve výši 80 milionů. Cíli především na klientelu v USA, v rámci Evropy chce dále proniknout na Slovensko, do Německa a Rakouska. „Klíčové je pro nás zachovat vysokou laťku kvality našich výrobků, z níž nehodláme slevit. Právě spokojenost a loajalita našich zákazníků nám pomohla zvládnout náročný loňský rok a bude zásadní i při posilování naší pozice na zahraničních trzích,“ uzavírá Petrův.