Startup Aimful, který si klade za cíl zefektivnit kulturu firemních meetingů, zaujal přední české investory a nabírá investici v hodnotě stovek tisíc dolarů. Investiční kolo vedlo venture studio V-Sharp Alpha Michala Menšíka a Zdeňka Šoustala, dále investovali také úspěšný startupový podnikatel Rastislav Turek, zakladatel AIMS API Martin Nedvěd nebo CC Ventures, nové investiční studio portálu CzechCrunch.
Aimful, za kterým stojí Jiří Janoušek, Honza Král a Dan Müller, reaguje na zahlcenost schůzkami, která začala velké firmy ničit již před covidem, ale nástup online schůzek tento problém ještě akceleroval. Dnes není výjimkou, že lidé skončí schůzky pozdě odpoledne a teprve pak mohou začít pracovat. Není proto překvapením, že frustrace ze zbytečných meetingů je jedním z klíčových faktorů přispívajících k vyhoření.
Mise Aimful je pomoci zaměstnancům udržet čas na schůzkách pod kontrolou. Základem je, aby měl každý uživatel vydefinován maximální počet hodin, které může týdně trávit na schůzkách, a nad jeho rámec měl dostatek prostoru pro vlastní agendu a hlubokou práci. Aimful pomáhá si tuto rovnováhu uchránit, jak jednotlivcům, tak týmům. Pokud se to nedaří, Aimful do hry vtahuje manažery, kteří by v rámci péče o svůj tým měli být garanty toho, že je objem schůzek únosný. Manažer by tak měl svým přetíženým kolegům pomoci s prioritizací a také s odmítnutím schůzek, které se zaměstnanci sami odmítnout bojí.
Aimful bylo vyvinuto jak pro Microsoft 365, tak i pro Google Workspace, navíc má integrace do Slacku a Microsoft Teams. Cílem nástroje od začátku bylo, aby si uživatelé nemuseli instalovat žádnou novou aplikaci, protože Aimful funguje uvnitř nástrojů, které firmy každý den používají.
„Měsíce reálných pilotů nám přinesly důležité poznatky. Kvalita meetingů se odvíjí mimo jiné od toho, zda lidé mají či nemají strach schůzku odmítnout. Pro zaměstnance je to citlivé téma, za svůj strach se stydí, takže ho nepřiznají a raději použijí tradiční zástupné výmluvy. Aimful proto rozšiřuje funkce klasického kalendáře a na pozvánku umožní na jeden klik reagovat například odpovědí ‚Preferoval bych jako e-mail‘, ‚Preferoval bych kratší‘ nebo ‚Co má být má role?‘. Snažíme se lidem zkrátka nabídnout zdravější a asertivnější přístup k ochraně vlastního času,“ vysvětluje Jiří Janoušek, CEO společnosti Aimful.
Celospolečenské problémy jako „work-life balance“ nebo „psychological safety“ dopadají na čím dál větší počet lidí a koronavirová pandemie tento problém ještě umocnila. Ve hře navíc není jen zdraví lidí, ale i potenciální ztráty pro zaměstnavatele – vyhořelý zaměstnanec je jak lidská tragédie, tak i velký ekonomický problém pro firmu. I to je důvodem, proč investoři vnímají Aimful jako zajímavou příležitost.
„Téma, kterému se Aimful věnuje, se mnou okamžitě zarezonovalo. Sám dobře vím, že meetingy ve firmách spotřebují hodně času a pokud nejsou využívány efektivně a s ohledem na zaměstnance, mohou způsobit více škody než užitku. Člověk často ví, že na schůzku v daném týdnu nemá čas, nebo, že na ní nebude nic platný, ale ani s objektivními důvody se většinou nikdo neozve. Aimful vnímám jako službu se značným potenciálem, protože její nasazení je jednoduché a je doplňkem k běžnému tech-stacku firem. Cílový trh Aimful je navíc díky globální ambici opravdu velký,“ komentuje svou motivaci k investici Matej Zabadal, investiční ředitel V-Sharp Alpha.
Mezi první zákazníky patří například středoevropský nákupní rádce Heureka nebo globální technologický startup Mews, který hledal nástroje, jak členům týmu pomoci znovu získat kontrolu nad vlastní produktivitou: „Je načase převzít kontrolu nad našimi denními agendami, týdně měřit množství času stráveného na schůzkách a na základě toho sebrat odvahu odmítnout schůzky, které nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu,“ okomentoval nasazení nástroje Matthijs Welle, generální ředitel společnosti Mews.