Mobilní aplikace začaly hrát významnou roli v logistice a přepravě zboží, segmentech, které na to léta čekaly. Přepravní a logistické firmy vyvinuly aplikace, které slouží primárně k co nejefektivnějšímu, nejrychlejšímu a nejpřesnějšímu doručení vnitrofiremní informace nebo pomáhají uskutečnit ostatní firemní procesy. Zákazníkovi mobilní aplikace nabízejí řadu využitelných funkcí a firmám přinášejí konkurenční výhodu.
Segment přepravních služeb se za poslední roky hodně zprofesionalizoval, a tak v něm prakticky nenajdeme žádnou velkou společnost, která by svým zákazníkům nenabízela možnost zpracovávat objednávky z mobilního telefonu. Většina z nich to umožňuje prostřednictvím vlastní aplikace, ve které lze vše snadno odbavit. „Zásilku je možné sledovat u pozemních i leteckých přeprav, a tak má její odesílatel vše pod kontrolou. Objednávka se odehrává na pár ťuknutí prstu. Díky sledovacímu číslu získává odesílatel okamžitý přehled o tom, kde se zásilka aktuálně nachází, kdy se očekává její doručení, případně o jiných důležitých událostech jako jsou celní odbavení, zdržení a podobně,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex. Zákazník má možnost pružně reagovat a třeba informovat příjemce, kdy zásilku může očekávat, čímž výrazně zvýší úspěšnost doručení.
Mobilní aplikace pro logistické potřeby slouží k přímé práci se službami společnosti a jejich objednávání a sledování. V těchto mobilních aplikacích je cíl jednoznačný – usnadnit proces vedoucí k uskutečnění objednávky. Díky tomu může zákazník vyřídit přepravu například na pracovní cestě, při čekání ve frontě či na jiných místech, zkrátka vždy pohodlně přímo v zařízení. Tento model využívají společnosti, které mají pevné opakující se pracovní postupy. Objednávky se již nemusejí přesouvat z oddělení na oddělení v papírové formě.
Zákazníkům s chytrým telefonem se otevírá možnost sledovat zásilky v reálném čase, ale také vidět jejich převzetí adresátem, což je v některých odvětvích podnikání vyžadováno. V přepravním průmyslu se mobilní aplikace uchytily především kvůli rychlým změnám v oboru, jako byly změny předpisů, nedostatek řidičů a sílící konkurenční boj. Aplikace pomáhají s dodržováním bezpečnostních a jiných předpisů, snižují náklady a zvyšují spokojenost zákazníků. „Mobilní aplikace v přepravě pomáhají vytvářet štítky, potřebné doklady, expedovat objednávky a platit za ně. Využít v nich lze široké spektrum služeb včetně vyhledání čísla dodacího listu a faktury, čísla leteckého nákladního listu nebo námořního konosamentu,“ dodal Alexandr Michaljanič.