Slevové portály patří již šestou sezonu k důležitým vánočním promokanálům. V průběhu prosince mají nejen největší návštěvnost z celého roku, zároveň se těší největšímu zájmu obchodníků. Jak však zmiňují provozovatelé některých z nich, obchodníci mají několik posledních dní, kdy se mohou s portálem domluvit. Lukrativní předvánoční inzerce je totiž takřka vyčerpaná – letos zhruba o týden dřív než v loňském roce.
„Prosinec patří bezesporu k nejzajímavějšímu období z celého roku. Návštěvnost našeho portálu je již nyní zhruba o 60 % vyšší, než je běžný roční průměr, prodeje již v listopadu vzrostly o 68 % a předpokládáme, že se ještě výrazně zvýší,“ uvádí Jana Bačová, šéfka marketingu portálu Pepa.cz, dvojky na trhu.
„Přímo úměrně máme navýšené také inzertní rozpočty pro propagaci jednotlivých dealů, promovat jednotlivé nabídky budeme doslova až do Štědrého večera. Prosincový plán dealů máme již nyní plný z 95 %.“
Zvyšující se zájem zákazníků potvrzuje také Ondřej Švrček, provozovatel třetího největšího slevového agregátoru ZlatéSlevy.cz.
„Již od poloviny prosince je možné zaznamenat výrazný nárůst investic jednotlivých portálů do propagace. Ty navíc stouply velmi významně také v meziročním srovnání o 55 %,“ uvádí Švrček. „Meziměsíčně roste také proklikovost rozesílaných mailingů, což jasně dokládá zájem zákazníků o slevové portály v předvánočním období.“
Přestože jsou slevové portály takřka plné, některé typy dealů mají stále velkou šanci na zařazení do lukrativního období těsně před Štědrým dnem. „Zájem máme především o eurovíkendy, domácí pobyty v zajímavých lokalitách, fotoprodukty, ale také nejrůznější typy dárkových poukazů,“ uvádí Bačová. „Obchodníci by se však měli ozvat co nejdříve, proces zařazení do plánu u nového dealu trvá zpravidla několik týdnů, a není tedy času nazbyt,“ zakončuje Bačová.