Slevový trh opět zaznamenal nárůst v obratu. Oproti loňskému roku Češi na slevových portálech utratili o 27 % více peněz než loni. Nejvíce utrácí za dovolené a nejčastěji nakupují zboží, především v sekci móda.
Nejvýkonnější kategorií z hlediska hodnoty v prodejích je bez pochyby sekce Dovolená. Tam slevový agregátor Slevín.cz spolu s daty z platební brány PayLo zaznamenal meziroční nárůst o 60 %, z celkového obratu slevového trhu pak dovolené tvoří 62 %. Ještě více stoupla kategorie zboží, kde Češi utrácí o 82 % více než vloni. Tato kategorie z celkového obratu činí 12 %. Co do objemu prodejů, nejvíce voucherů – 26 % – zákazníci nakupují v sekci Zboží. Kolem 15 % na pomyslném koláči patří kategoriím Móda, Gastronomie, Péče o tělo a kosmetika.
Průměrná sleva napříč všemi kategoriemi za první půlrok činila 56 %, Češi tak ušetřili celých 1,7 miliardy korun! Stoupá rovněž průměrná hodnota jednoho prodaného voucheru – 840 korun, což přesně dokazuje trend většího zájmu o dražší pobyty.
Slevový trh dospívá do „fáze 3“
Asi nejzajímavějším aktuálním trendem je postupné rozpínání slevového trhu, které provozovatelům slevových portálů nebo agregátorů a obecně subjektům e-commerce přináší nové příležitosti pro rozvoj jejich aktivit. V první řadě se jedná o příležitost, kterou budou slevové agregátory nabízet provozovatelům e-shopů a cestovním kancelářím, které prodávají zájezdy i prostřednictvím webových stránek. Pro ně by se totiž mohly stát důležitou prodejní platformou v období akčních slev nebo sezonních výprodejů.
Zástupci Slevína potvrzují, že na tento typ spolupráce se budou intenzivně zaměřovat: „Cílem našich aktivit pro následující období bude představit e-shopům slevové agregátory jako důležitý nový prodejní kanál, který může s minimálním úsilím výrazně navýšit jejich obraty prodejů,“ dodává Mario Megela, šéf slevového agregátoru Slevín.cz. Zdůrazňuje však, že hlavními inzerenty na slevových agregátorech budou i nadále samotné slevové servery.
Díky zainteresování dalších entit do slevového trhu se pomyslný strop obratu slevového trhu opět posouvá výrazně nahoru.
Pokles je u konce, počet slevových portálů začal mírně stoupat
Pokles počtu portálů se poprvé po bezmála deseti měsících zastavil – v květnu a červnu dokonce došlo k mírnému nárůstu na aktuálních 98 aktivních portálů. Pro slevový trh to může být dobrá zpráva – indikuje, že hlavní konsolidace je u konce. Trh se ustálil a nadále nabízí dostatek příležitostí pro vstup nových subjektů. Podle zástupců Slevína se může jednat o menší slevové portály se zaměřením na speciální cílové skupiny zákazníků.
Top žebříček portálů dle obratu:
- Slevomat: nezveřejňuje
- Vykupto: nezveřejňuje
- Zapakatel: 103 mil.
- Pepa: 95 mil.
- Nákupvakci: 82 mil.
- Hyperslevy: 79 mil.
- Slever: 50 mil.
- Slevotéka: 46 mil.
- Newgo: 34 mil.
- Berslevu: 28 mil.
zdroj: PayLo + jednotlivé portály
O portálu Slevín.cz
Slevín.cz působí na trhu od září 2010 a je agregátorem nabídek všech poskytovatelů hromadných slev, jako je např. Zapakatel, Slevomat, Hyperslevy a dalších cca 100 slevových portálů. Jeho největší předností je přehledný design a možnost třídění a filtrování všech slev díky ručně upravovaným zkráceným popiskům. Slevín v současnosti obsazuje třetí pozici s denní návštěvností 20.000 – 30.000 unikátních uživatelů.
O portálu PayLo
PayLo.cz je affiliate systém zastřešující nejvýznamnější agregátory hromadných slev, který denně přivede slevovým portálům a e-shopům více než 100.000 návštěvníků – potenciálních zákazníků. Jedná se o systém s předplaceným kreditem a aukcemi o jednotlivé pozice ve výpisech slev na zapojených agregátorech.