T-Mobile ve třetím čtvrtletí: otevřeno nové křídlo DC7, program Magenta Moments překročil milion zákazníků, spotřeba dat vzrostla meziročně o 28 %

V Praze, 14. listopadu – I ve třetím čtvrtletí roku 2024 se operátor soustředil na vysokou kvalitu svých služeb a znovu ujistil mírně rostoucí bázi (+ 0,2 %) svých 6,5 milionů zákazníků, že je stabilním partnerem. Vývoj ve Q3 potvrdil trend stále stoupající spotřeby dat (meziročně + 28 %) a pokračujících investic do výstavby a modernizace sítě (pro rok 2024 4,9 mld), operátor investoval i do nového křídla datového centra DC7. Počet zákazníků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000, počet uživatelů předplacených karet klesl o 7 %. Pokračuje mírný pokles tržeb – meziročně o 1,8 %, udržitelný přístup zajistil stabilní ziskovost s růstem 10 %.

„Třetí kvartál roku 2024 prokázal, že T-Mobile je stabilním a spolehlivým partnerem nejen v čase letních hudebních a cestovatelských zážitků či sportovních aktivit, ale i v těžkých a krizových chvílích, jako byly letošní povodně. Zároveň se aktivněji zapojujeme do dění v zemi a nebojíme se otevírat ožehavá témata např. v oblasti hatespeech,“ shrnula třetí čtvrtletí Melinda Szabó, generální ředitelka T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a doplnila: „Z pohledu investic a výstavby nám třetí kvartál znovu výrazně připomenul potřebu digitalizace, a to i ve státním sektoru, například v souvislosti se stavebním řízením.“

Užít si léto naplno a #MeziSvými třeba v rytmu hudby či v rámci sportovních aktivit mohli všichni zákazníci operátora. Nezapomenutelnou zábavu přinesl návštěvníkům červencový multižánrový festival Colours of Ostrava s kvalitním 5G pokrytím od T-Mobile, který se stal jeho generálním partnerem. Tamní T-Mobile Fest Zóna se nesla v duchu recyklace starých telefonů a edukace kolem tohoto tématu. Aktivní sport si v srpnu užili fanoušci v Olympijské vesnici v Mostě a oddychnout si či fandit pak mohli u pařížských Olympijských her s MAGENTA TV. Oznámení o zapojení T-Mobile CZ do mezinárodního esportového turnaje T-esport Championship zase potěšilo všechny fanoušky esportu. Amatérští i profi hráči her League of Legends, Counter-Strike 2, EA Sports FC 24 a Brawl Stars prošli kvalifikačními zápasy. Finále se uskuteční 16.- 17. listopadu v Budapešti v rámci progamingového veletrhu Play IT. Výherci si mezi sebou rozdělí celkovou výhru 100 000 eur a další ceny.

Pro perfektní pokrytí domácnosti spustil operátor v létě Magenta Wi-Fi s gigabitovou rychlostí. Služba přináší stabilnější signál Wi-Fi a rozšiřuje jeho pokrytí do všech koutů domácnosti díky tzv. inteligentní mesh síti.

V divizi T-Business zaměřené na firemní zákazníky spustil operátor, jako největší poskytovatel datových center v Česku (měřeno rozlohou a počtem datových center), provoz nového křídla datacentra DC7 s celkovou plochou až 3 500 m². Nové křídlo splňuje přísné mezinárodní standardy a umožní obsloužit desítky dalších zákazníků ve čtyřech nových sálech. Nové křídlo DC7 vzniklo v reakci na vysokou poptávku a poskytuje zabezpečené a vysoce dostupné prostředí pro provoz IT a kritické infrastruktury zákazníkům, mezi které v současnosti patří, vedle firem nebo bank, také státní správa.

V září bylo také představeno nové Plus tarifní portfolio MAGENTA TV i zjednodušená nabídka DSL, došlo ke spuštění služby Watch Connection pro chytré hodinky Samsung Galaxy Watch LTE a benefitní program Magenta Moments oslavil 1 rok od spuštění a překročil významný milník – hranici 1 milion registrovaných zákazníků. Celé září se tak neslo v duchu speciálních narozeninových nabídek, kde nechyběly zážitky, další porce domácí i zahraniční hudby, gastronomie, kino a mnohé další.

Závěr léta však poznamenaly rozsáhlé povodně. I v takto těžké chvíli stál operátor spolehlivě po boku svým zákazníkům a daroval jim volání a datování zdarma a také odeslal 10 000 000 korun na pomoc oblastem zasažených povodní. Zaměstnanci nezůstali pozadu a v rámci jejich sbírky, kterou operátor ztrojnásobil, se odeslaly další více než 3 miliony korun.

Bez péče o zaměstnance nemůže žádná firma fungovat dobře – ve Q3 se tak T-Mobile zaměřil na aktualizaci zaměstnaneckých tarifů, pokračoval ve vzdělávání a v rámci Dnů kariéry proběhla řada workshopů, seminářů a zajímavých aktivit a začátkem podzimu nechyběla pravidelná vitamínová bomba.

Vzdělávání zůstává pro magentového operátora významnou aktivitou, proto pokračoval v podpoře bezplatného digitálního vzdělávání pro neziskové organizace i v rámci jubilejního 10. ročníku Digitální akademie. Operátor se také dlouhodobě zapojuje do boje proti nenávistnému obsahu na internetu a do těchto aktivit se přirozeně zapojují i jeho zaměstnanci. Mnozí z nich se stali tváří nové employer brandové kampaně pod titulem #JsmeSamiSebou zaměřené na autenticitu, rozmanitost i lidskost. Hlavním sdělením kampaně bylo, že bez ohledu na to, odkud zaměstnanci pocházejí, jakými jazyky mluví, jaké mají koníčky nebo jak dlouho ve firmě pracují, se nemusí přetvařovat a zůstat sami sebou.

Meziroční souhrn za Q3/2024:

· Celkový počet zákazníků meziročně velmi mírně stoupl o 0,2 %, na 6,512 milionu

· Počet uživatelů předplacených karet klesl o 7,1 % na 1,744 milionu

· Počet diváků MAGENTA TV vzrostl o 6,9 % na 279 000

· Spotřeba dat v mobilní síti stoupla meziročně o 28,4 %

· Meziročně tržby mírně klesly (YTD) o 1,8 % na 22,98 miliard korun

· EBITDA (AL) rostla o 10,4 % na 9,3 miliardy korun