Sportovní řetězec Decathlon zavádí ve spolupráci s technologicko-logistickou společností DODO novinku v podobě same-day doručení sportovního vybavení. Zákazníci v Praze si tak nově budou moci zboží z Decathlonu nechat dovézt ještě v den objednávky. Služba se navíc vztahuje nejen na malé zásilky, ale i na nadrozměrné objednávky. Do bytu, sklepa či na zahradu si tedy budou moci zákazníci nechat doručit i zboží jako multifunkční posilovací stroje, veslařské a jiné trenažery, trampolíny, pingpongové stoly apod. Rychlé doručení je možné objednat jak při nákupu na e-shopu, tak osobně na některé z prodejen Decathlon. V budoucnu by se služba měla rozšířit i na další pobočky Decathlonu v České republice.
Zatímco v některých segmentech se same-day doručení, tedy dodání zboží ještě v den objednávky, stává standardem, u sportovního náčiní si zákazníci zatím museli počkat. Největší sportovní řetězec na světě Decathlon se rozhodl tuto realitu ve spolupráci s DODO změnit. Pražským zákazníkům, kteří si objednají své zboží do 14. hodiny, nově jejich objednávku doručí ještě v ten samý den, objednávky přijaté po 14. hodině pak hned v den následující. DODO navíc zásilku doručí třeba i na zahradu zákazníka a v případě potřeby i v režimu „Two-men delivery“, což znamená, že o doručení nadrozměrných zásilek se postará dvojice kurýrů s větším vozem.
„V Decathlonu lidé nakupují jak menší zboží, jako je sportovní či outdoorový textil či obuv, tak i objemnější položky, kterými mohou být posilovací stroje, různé sportovní trenažéry, venkovní koše na basketbal a podobně. Naši zákazníci si i takové zboží mohou nechat dovézt až domů a v případě potřeby jej kurýři vynesou i do vyšších pater. Jako jediný hráč na trhu zboží doručíme ještě v den objednání. Službu jsme jako první zavedli pro naše pražské zákazníky a postupně ji chceme rozšiřovat na další pobočky napříč Českou republikou,“ popisuje Antonio Villascusa, Omnichannel Transport & Logistics Leader ve společnosti Decathlon.
V prvních týdnech od zavedení služby se ukazuje, že zákazníci novou formu doručení využívají primárně ze dvou důvodů. Jednak je to potřeba doručení nadrozměrných položek, jako jsou běžecké pásy, u kterých existuje riziko, že bude pro zákazníka náročné či nemožné je z obchodu odvézt vlastními silami, a jednak řešení akutní potřeby. V prvních týdnech se tak v objednávkách často objevují batohy, turistické oblečení či šnorchlovací masky, které lidé nakupují na poslední chvíli před odjezdem na dovolenou.
„Rychlé a přesné doručení až domů je něčím, na co si zákazníci v řadě segmentů již dobře zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. Komfortní doručení těžkého a rozměrného sportovního vybavení až domů je významným posunem v zákaznické zkušenosti. Věříme, že se nám s Decathlonem podaří tuto službu rychle rozšiřovat a postupně ji nabídnout co nejširšímu okruhu zákazníků,“ popisuje start nové služby Ivo Velíšek, CEO DODO pro Českou republiku a Slovensko.
Spolupráce s Decathlonem je pro DODO dalším krokem na cestě kontinuálně posouvat tržní standardy v oblasti doručování a přinášet službu rychlého a přesného doručení do, pokud možno, všech segmentů e-commerce. Změnit logistické standardy se již technologicko-logistické společnosti podařilo v oblasti rozvozu potravin, kde DODO zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík, Penny či Billu, nebo u rozvozu léků, kde DODO v režimu „same-day“ doručuje ze sítě lékáren Dr. Max. Same-day rozvoz nadrozměrných zásilek pak firma zahájila také v segmentu elektra, a to ve spolupráci se sítí Electro World.