iSTYLE, prémiový partner společnosti Apple, v uplynulém roce pokořil třímiliardový obrat a meziročně vyrostl o pětinu. V říjnu 2022 iSTYLE otevřel vůbec první Apple Premium Partner prodejnu na pražském Chodově, v únoru 2023 následovala otevření dalších dvou prodejen s nákupním zážitkem blížícím se ikonickým Apple Storům, a to v Palladiu v centru Prahy a v brněnské Galerii Vaňkovka. Výrazně narostl také segment B2B, který tvoří již čtvrtinu obratu. Jen v minulém roce iSTYLE dodal stovky zařízení subjektům jako ČEZ, J&T banka nebo Armáda České republiky.
Za rok 2022 vykázal iSTYLE takřka 20% růst a dosáhl historicky nejvyššího obratu 3,2 miliardy korun. Jedná se tak o rok velmi úspěšný, přičemž růst se dařil ve všech segmentech, tedy B2C, SMB i B2B. Další růst plánuje iSTYLE i v aktuálním roce 2023, kdy si firma vytyčila cíl atakovat obrat okolo 4 miliard korun, a tedy opět růst tempem okolo 20 %.
„V uplynulém roce se nám i přes problémy spojené s vysokou inflací a celkovým ekonomickým ochlazením podařilo skvěle navázat na náš předchozí růst a naši pozici na trhu dále posílit. Rostli jsme napříč segmenty, meziročně vyššího obratu jsme dosáhli na všech našich 10 prodejnách, které v Česku máme, a udržet se nám podařilo i vysoký výkon onlinu, navzdory tomu, že e-commerce celkově padá. Prodeje tradičně táhly iPhony, ale za hit a skokana roku se dají označit také nové MacBooky s procesory M1 a M2, které mají u zákazníků skvělé ohlasy a jejich prodeje výrazně překonávají celkový výkon trhu s počítači,“ popisuje Vít Goluch, General Manager společnosti iSTYLE.
B2B již tvoří čtvrtinu obratu a dále roste
Výrazný nárůst zaznamenala divize B2B, která se na celkovém obratu iSTYLU podílí již 25 procenty. Firemní zákazníci oceňují kompletní servis od samotného dodání zařízení přes implementaci do organizace a školení zaměstnanců až po správu zařízení. iSTYLE v minulém roce dodal do firem desítky tisíc zařízení a daří se mu držet si pozici jedničky v klíčovém segmentu enterprise. Vysoké objemy zařízení se podařilo dodat velkým B2B partnerům jako ČEZ, J&T banka nebo Armáda České republiky. Poptávka ze strany malých a středních podniků i velkých korporací navíc dále roste a iSTYLE očekává, že v aktuálním roce budou příjmy ze segmentu B2B atakovat již třetinový podíl na celkovém obratu.
„iSTYLE si za svou více než patnáctiletou historii v Česku vydobyl silné postavení u koncových zákazníků, ale rychle rosteme také v B2B. Firmy totiž čím dál častěji vnímají, že i přes vyšší pořizovací cenu jim implementace zařízení od Applu v delším časovém horizontu přináší významné úspory, vyšší produktivitu a v neposlední řadě také ceněný zaměstnanecký benefit. Díky důrazu Applu na zabezpečení se navíc daří oslovit i státní instituce, banky nebo pojišťovny,“ hodnotí Matyáš Rezek, ředitel obchodního oddělení iSTYLE.
Za historicky první Apple Premium Partner prodejnou v CEE stojí iSTYLE
Velkým milníkem roku 2022 bylo pro iSTYLE říjnové otevření Apple flagship prodejny v pražském obchodním centru Westfield Chodov. Oproti původnímu obchodu ve stejném nákupním centru nabízí tento druh prodejny, která se pyšní statutem Apple Premium, showroom s plochou více než 250 m2 s nespočtem produktů k vyzkoušení a expresní autorizovaný servis. Prodejnu s dosud nejvyšším možným partnerským titulem Apple Premium Partner otevřel iSTYLE jako vůbec první ve střední a východní Evropě.
Povýšení oblíbené chodovské prodejny na novou úroveň se rychle odrazilo i v prodejních číslech – meziroční obrat pobočky vzrostl o 40 %, přičemž její návštěvnost je aktuálně dokonce o 80 % vyšší. Na otevření první APP prodejny na Chodově iSTYLE začátkem roku 2023 navázal otevřením dalších dvou prodejen s nejvyšším statusem – v pražském OC Palladium a brněnské Galerii Vaňkovka. Podobně jako na Chodově i u těchto poboček návštěvnost i celkový obrat rychle vyrostly. V druhé polovině roku 2023 je pak v plánu otevření úplně nové prémiové prodejny v domě vedle pražského Masarykova nádraží, který navrhlo studio známé architektky Zahy Hadid.