Pozici obchodního ředitele ve Skladonu od ledna nově zastává Jan Baláš (43). Do fulfillmentové společnosti přichází s téměř dvaceti lety zkušeností z oblasti domácího i mezinárodního obchodu. Ve Skladonu bude mít na starost především rozvoj obchodního oddělení a stabilizaci vnitřních procesů před tím, než firma začne realizovat svou zahraniční expanzi. Ta je naplánována na příští rok a jejím cílem je vybudování celoevropské sítě fulfillmentových center.
Jan Baláš přichází do Skladonu po dlouholetém působení v IT společnosti YSoft, ve které zastával roli viceprezidenta pro prodej a měl tak na starost nejen jednotlivé evropské obchodní týmy, ale také projektové manažery a globální zákazníky. Po dobu jednoho roku nesl zodpovědnost také za obchodní aktivity v asijsko-pacifickém regionu, díky čemuž získal zkušenosti s koordinací týmů v různých částech světa a vytvářením dlouhodobých zahraničních vztahů. Předchozí roky působil Baláš v telekomunikační sféře, a to ve společnostech O2 a Vodafone. Ve Vodafone se zasloužil o vznik oddělení speciálního prodeje, které ve společnosti funguje dodnes.
Ve Skladonu bude mít za úkol převzetí a zejména stabilizaci stávajícího obchodního oddělení. V plánu je mimo jiné přenastavení jeho vnitřních procesů tak, aby byla firma v následujícím roce plně připravena na expanzi do zahraničí. Nový obchodní ředitel se bude zároveň podílet na dalším škálování fulfillmentových služeb s cílem efektivněji vytěžit potenciál, který trh nabízí. Skladon plánuje v následujících letech dále růst, právě Baláš se svými dlouholetými obchodními zkušenosti by tak měl být pro firmu v tomto intenzivním období významnou posilou.
„Skladon vnímám jako svou další kariérní výzvu, a to především proto, že jde o dynamicky rostoucí společnost, čemuž je potřeba dostatečně přizpůsobit řadu interních procesů. Pevně věřím, že má Skladon obrovský potenciál i na zahraničních trzích. Expanze je však pokaždé nesmírně náročný byznysový krok a mým cílem je firmě pomoci se na tuto etapu maximálně připravit. Rád bych Skladon podpořil také v rozvoji potenciálu jednotlivých členů obchodního týmu, a to tak, aby byli schopni dlouhodobě růst společně s firmou,“ říká nový obchodní ředitel Skladonu Jan Baláš.
Baláš se kromě svých pracovních činností aktivně angažuje v komunální politice a v roli mentora také spolupracuje s Inovačním centrem Olomouckého kraje, kde začínajícím startupům radí s obchodní problematikou. Ve volném čase je Baláš vášnivým cyklistou, lyžařem a v neposlední řadě schopným triatletem, což dokazuje i to, že se opakovaně účastnil extrémního triatlonového závodu Ironman.
Pro Skladon představuje Baláš důležitou podporu na cestě k transformaci ze startupové společnosti do evropské logisticko-technologické firmy. Vizí společnosti je vybudovat v následujících letech síť fulfillmentových center napříč Evropou a obsloužit tak evropské země v rámci služby next-day delivery, tedy doručení do druhého dne. V České republice se Skladon řadí mezi největší poskytovatele outsourcingu logistiky, svůj konstantní růst dokazuje mimo jiné umístěním v prestižním žebříčku FT 1000 či Technology Fast50, který každoročně vyhlašuje společnost Deloitte. Mezi nejrychleji rostoucími technologickými firmami střední Evropy se umístil již třikrát za sebou, naposledy obsadil 20. místo z celkem 500 přihlášených společností.