DoDo získává od investorů v čele s Křetínským a Tkáčem 1,5 miliardy korun. Investice firmě pomůže s dobýváním zahraničních trhů

Technologicko-logistická společnost DoDo Group, která se dlouhodobě zaměřuje na B2B logistiku poslední míle, získává v rámci investičního kola Series B svou dosud největší investici. S rychlejší expanzí do zahraničí rostoucí firmě pomohou investice ve výši 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatelem J&T Capital Partners Patrikem Tkáčem, kteří v logistické firmě Michala Menšíka navýší svůj minoritní podíl. Výrazná majorita zůstává V-Sharpu Michala Menšíka. Firma chce s nabytými prostředky výrazně posílit svou prezenci v byznysově klíčovém regionu DACH, expandovat do jižní Evropy, a kromě toho také dále posilovat svou pozici jedničky v last-mile logistice na trzích, kde je firma již etablována. Prostředky pomohou také dalšímu rozvoji vlastní data-driven logistické platformy DoDo.

DoDo má za sebou velmi úspěšný rok, během kterého se mu podařilo takřka zdvojnásobit svůj roční obrat a firma se tak poprvé přiblížila miliardovým tržbám. Technologicko-logistická firma se svými více než 2 tisíci kurýry napříč sedmi evropskými zeměmi rozvezla na 4 miliony zásilek. Cílem DoDo pro letošní rok je přibližně 2násobně navýšit roční obrat na 2 mld. korun, přičemž v roce 2022 by již mělo být podstatným tahounem růstu právě zahraničí. 

Investoři v čele s Křetínským a Tkáčem v následujících dvou letech v DoDo proinvestují 60 milionů eur, přičemž svůj minoritní podíl v DoDo navyšují skrze entitu MFresh Holding, jejíž součástí je rovněž investiční skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Majorita zůstává skupině V-Sharp Michala Menšíka, který zastává pozici CEO DoDo Group. DoDo nainvestované prostředky využije na budování provozních i obchodních týmů napříč trhy, primárně v západní a jižní Evropě, přičemž ambicí DoDo je si dlouhodobě držet pozici jednoho ze tří největších last-mile operátorů napříč evropskými zeměmi.   

„Investice do DoDo je pro nás atraktivní ve více ohledech, přičemž tím hlavním je fakt, že firma zajímavým a inovativním způsobem propojuje last-mile logistiku s retailem, což jsou oblasti, do kterých v rámci širší skupiny EP Corporate Group významně investujeme. Díky know-how týmu DoDo a šíři našeho portfolia věřím, že se nám do budoucna podaří spolupracovat na dalších zajímavých společných projektech,“ přibližuje Branislav Miškovič z EC Investments.  

Prostředky budou kromě expanze využity také na další vývoj vlastní data-driven logistické platformy, která se stará o plánování tras, dokonalé vytěžování vozidel ve flotile, ale třeba také o komunikaci s koncovým zákazníkem. Logistická platforma GAIA je pro firmu stěžejní rovněž v rámci technologických inovací v čele s čím dál lepší predikcí poptávky, nebo při implementaci nových logistických modelů, které umožňují činit doručování ještě udržitelnějším, a to například skrze koncentraci zásilek napříč jednotlivými byznysovými streamy do mikrozón uvnitř měst. Do vývoje své platformy DoDo investovalo již stovky milionů korun.  

„DoDo ze startupu vyrostlo v šampiona svého oboru a netajíme se ambicí dále pokračovat do evropské první byznysové ligy. Máme skvělou službu, se kterou jsme doma i v zahraničí obstáli i u těch největších a nejnáročnějších zákazníků z řad nadnárodních řetězců, a to i v logisticky extrémně náročném segmentu rozvozu potravin, kde rozvážíme pro hráče jako Košík.cz, Tesco, Penny a další. Nyní je čas využít náš technologický náskok i provozní schopnosti a začít zaběhlé standardy v doručování na poslední míli měnit i na dalších evropských trzích. Věřím, že jsme pro naše ambiciózní cíle našli ty nejlepší možné partnery, kteří mají s budováním byznysu s celoevropským zásahem bohaté zkušenosti,“ nastiňuje ambice firmy Michal Menšík, CEO DoDo Group.