Nákupní chování Čechů se během uplynulého roku výrazně změnilo. Mnohem více nakupují online a roste i výše jejich objednávek. Ukazuje se, že jednou z klíčových pobídek motivujících k nakupování v e-shopech je jistota kvalitního a rychlého doručení. Uvědomuje si to také jeden z největších českých prodejců chovatelských potřeb Super zoo, který spojil síly se startupem DoDo. Logistická služba pro Super zoo rozváží objednávky po Praze a v tomto roce firmy společně plánují rozvoz zboží pro domácí mazlíčky rozšířit i do dalších měst v ČR. Součástí spolupráce obou firem je i charitativní rozvoz potřeb pro zvířata do útulků, přičemž letos se podařilo rozvést a darovat zboží v hodnotě takřka 4 milionů korun.
Oblíbený řetězec chovatelských potřeb Super zoo svým zákazníkům díky spojení s logistickým startupem DoDo dokáže objednávku doručit v přesně smluvený čas, a to klidně do hodiny od nákupu. Obsah online košíku nakupujících se nijak zvlášť neliší od toho na prodejnách. Co se ale liší podstatně, je hodnota objednávky. Nákupy s rozvozem kurýry DoDo mají v průměru dvakrát vyšší hodnotu než ty, které lidé uskuteční v kamenných prodejnách. Objednávky online navíc rapidně rostou. Jen v Praze vzrostl za poslední tři měsíce počet objednávek k rozvezení o třetinu.
„Přestože je Super zoo původně kamenným hráčem, uvědomujeme si důležitost onlinu. Jedním z klíčových projektů minulého roku proto bylo mimo jiné spuštění nejrychlejšího rozvozu chovatelských potřeb po Praze. Jsme rádi, že jsme našli silného partnera, který byl schopný splnit naše požadavky na kvalitu a rychlost doručení. To, že jsme zvolili správně, potvrzují naši zákazníci, kteří si novou službu chválí a většina z nich ji po první zkušenosti využívá opakovaně. V roce 2021 máme společně s DoDo v plánu rozšířit službu do dalších velkých měst v České republice,“ popisuje důležitost rozvozu Pavel Kopřiva, Marketing a E-commerce manažer ze společnosti Super zoo.
Spolupráce Super zoo a DoDo dokládá, že péče o kvalitu online prodeje a následného doručení se jednoznačně vyplatí. Nabídka kvalitního rozvozu je ceněnou konkurenční výhodou, což potvrzuje například studie výzkumné agentury Perfect Crowd. Podle ní si až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji. Až 90 % zákazníků navíc rychlé dodání motivuje k opakovanému nákupu. Kvalitní doručení má zkrátka výrazný vliv na zákaznickou zkušenost a dokáže zvýšit pravděpodobnost, že zákazník nakoupí zboží ve vyšší hodnotě.
Logistická spolupráce s dobročinným přesahem
Stejně jako loni, také letos má rozvoz zboží ze Super zoo dobročinný přesah. Na konci minulého roku totiž na všech prodejnách Super zoo odstartoval další ročník vánoční sbírky pro útulky. V rámci sbírky měli zákazníci možnost nakoupit zboží, které následně Super zoo předalo opuštěným psům a kočkám do 107 útulků po celé České republice. Celkem bylo díky zákazníkům Super zoo do útulků zavezeno zboží za takřka 4 miliony korun. Z pražských prodejen zboží do útulků rozváží právě DoDo.
„Mám velkou radost, že naše spolupráce se Super zoo nese výsledky. Dbáme na to, aby naši kurýři dokázali být skutečnými ambasadory daného obchodu, a na číslech online prodejů se to jasně projevuje. Pěknou třešničkou na dortu pak je, když našemu zákazníkovi můžeme pomoci nejen s komerčním rozvozem, ale i s dobročinnou iniciativou, jako jsou závozy zboží do útulků,“ chválí si spolupráci Michal Menšík, CEO startupu DoDo.