Uber Eats do České republiky přináší balíček opatření s cílem podpořit majitele restauračních zařízení, kteří aktuálně čelí bezprecedentním výzvám spojeným s bojem proti šířící se koronavirové nákaze. Balíček zahrnuje doručení zdarma pro všechny restaurace, zrušení registračního poplatku pro podniky, které chtějí vstoupit na platformu, a nový systém denních výplat. Uber Eats zároveň přichází s řadou opatření na podporu kurýrů.
Iniciativy na podporu komunity
Uber Eats až do 29. března pro všechny zákazníky i restaurace zavádí bezplatné doručení jídel. Společnost chce tímto opatřením restauracím pomoci bojovat s poklesem poptávky, který je spojen s vládními nařízeními. Iniciativa má zároveň za cíl zpřístupnit dovoz jídla co nejvíce lidem, kteří jsou nyní v domácí karanténě nebo pracují z domova. Pro využití dovozu jídla bez poplatku za doručení zákazníkům postačí zadat si v aplikaci promo kód „DORUCENIJEZDARMA”.
Uber Eats zároveň nově zavádí možnost vyzvednutí jídla přímo v restauraci. Tato novinka, která je bezplatná jak pro zákazníky, tak i pro restaurace, výrazně zkrátí čekání ve frontách a omezí tak i interakci mezi zákazníky. Uber Eats současně v rámci své aplikace přináší novou funkci „bezkontaktního převzetí”, kterou ocení primárně lidé v domácí karanténě. Kurýři jim budou moci jídlo položit za dveře, aby nedocházelo k osobnímu kontaktu.
„Soustředíme se na zavádění řady opatření a iniciativ, jimiž chceme podpořit naše partnery z řad restaurací a malých podniků, které nadále připravují jídlo a starají se tak o nasycení obyvatel. Tato opatření jim umožní nadále fungovat a udržet své týmy v provozu i v této těžké době,” komentuje opatření mluvčí Uber Eats Luisa Elster.
Iniciativy na podporu restaurací
Zrušením poplatků za doručení a nové možnosti osobního vyzvednutí jídla na provozovně pomůže Uber Eats restauracím oslovovat vyšší počet zákazníků a posílit poptávku po jejich službách. Novinka totiž restauracím umožní snadno vydávat jídla i v době, kdy stravování přímo v podnicích není možné.
Uber Eats zároveň do 30. dubna ruší aktivační poplatky, což restauracím zpřístupní snadné a rychlé zapojení do platformy. Podniky tak daleko snáze získají nové zdroje příjmu a budou se moci lépe vyrovnat s nastalou situací. Nově se také zavádí zrychlený systém zapojení nových podniků, který restauracím pomůže spustit rozvážku jídla ještě mnohem nejrychleji než dříve. Dedikovaný tým Uber Eats jim pomůže se do platformy zapojit již během 48 hodin.
Další novinkou pro partnerské restaurace je funkce, která restauracím zajistí spolehlivý a pravidelný přístup k finančním prostředkům i v této těžké a nejisté době. Restaurace zapojené do Uber Eats si nově budou moci vybrat možnost denních výplat namísto týdenních: „Za těchto složitých ekonomických okolností je pro malé podniky zajištění cash flow pro zaplacení potřebných surovin a mezd zaměstnanců naprosto klíčové. Restauracím proto nabízíme vybrat si možnost získávat denní výplatu tržeb namísto výplat týdenních,” komentuje opatření Luisa Elster.
Restaurace a rozvozoví partneři již zároveň začali dostávat zprávy, které jim na základě doporučení příslušných zdravotnických a hygienických orgánů připomínají zásady bezpečného chování pro zamezení šíření koronaviru.
Iniciativy na podporu kurýrů
Pro nové kurýry, kteří se chtějí k Uber Eats připojit, je připraven snadný a bezkontaktní proces, který zajišťuje, aby měli lidé i v těchto těžkých dnech možnost zajistit si živobytí. Firma zároveň informovala zákazníky o možnosti bezpečného bezkontaktního doručení, které umožňuje nechat si jídlo doručit před dveře bytu či domu a zamezit tak přímému kontaktu mezi kurýrem a zákazníkem.
Aby bylo postaráno o bezpečnost kurýrů, Uber Eats s nimi skrze řadu kanálů udržuje denní kontakt, a to včetně zasílání denních e-mailů s vládními doporučeními. Zasílány jsou také pravidelné zprávy ohledně bezpečného chování při doručování. Vedle toho je firma samozřejmě připravena zodpovědět všechny dotazy kurýrů a nejčastější otázky veřejně sdílí.
Uber Eats podporuje také kurýry, kteří mohli být přímo zasaženi současnou situací, a nabídne finanční pomoc všem, kterým byla diagnostikována nemoc COVID-19, nebo jsou v nařízené karanténě. Tito kurýři dostanou patřičnou kompenzaci až po dobu 14 dnů, po kterou bude jejich účet pozastaven.
„Neustále pracujeme na tom, abychom zajistili bezpečnost všech na platformě Uber,” doplňuje Luisa Elster. „Abychom reagovali na potřeby každého trhu, na kterém působíme, vytvořili jsme specializovaný globální tým pracovníků z oblasti bezpečnosti a ochrany, který se řídí radami expertů v oblasti veřejného zdraví. Jejich pokynů budeme dbát i nadále a uděláme vše pro to, abychom zabránili šíření koronaviru.”