Online prodej, tedy prodej vozů mimo provozovnu autobazaru, musí splňovat přinejmenším následující předpoklady: Potvrzení všeobecných obchodních podmínek, upravených pro internetový obchod a online odeslání objednávky, vyřízení financování a pojištění vozu, stejně jako uzavření kupní smlouvy. Mimo to by měl autobazar v souvislosti s preventivními opatřeními proti šíření koronaviru Covid-19 zajistit také logistiku předání vozu a platby bez nutnosti fyzického setkání se s prodejcem.
Je tedy zřejmé, že online prodejem není například telefonická rezervace vozu, který je následně vyvezen na parkoviště před provozovnu autobazaru, kde proběhne testovací jízda a pak třeba i podpis smlouvy. Stejně tak nelze za online prodej považovat ani přistavení vozu k domu zákazníka a podpis smlouvy v jeho obývacím pokoji. Prodej ojetých vozů je ze své podstaty velmi náročný, především z hlediska budování důvěry zákazníka. Prodejce musí nabízet jen důkladně prověřené vozy, poskytovat o jejich stavu kompletní informace, nabízet relevantní finanční služby a zvládnout celou logistiku online transakce až po přistavení vozu k domu jeho nového majitele.
Online prodej ojetých vozů má pro zákazníka zásadní výhodu především v možnosti odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu ve 14denní lhůtě. Zákazník si může během této doby vůz důkladně vyzkoušet, nechat jej prověřit v autoservisu, a pokud nebude spokojen, může od kupní smlouvy odstoupit, vůz vrátit a získat zpět plnou kupní cenu. To je obrovský rozdíl oproti nákupu v autobazaru, kdy se zákazník může cítit pod časovým tlakem a může být pro něj komplikované vůz před podpisem kupní smlouvy důkladně prověřit. Možnost vrátit vůz, samozřejmě bez nadměrného opotřebení nebo poškození, také zásadně zvyšuje nároky na prodejce. Aby nemuseli řešit velké množství vrácených aut, musí zákazníkům poskytovat skutečně objektivní a kompletní informace.
Probíhající pandemie výrazně urychlí digitální transformaci prodeje ojetých vozů. Kromě nových platforem a procesů budou navíc autobazary muset zavést velmi komplexní a důkladnou diagnostiku vykupovaných vozů. To vše se neobejde bez investic a hledání nových technologických partnerů.