Žádná klišé. Vyhlášení války fotobankám. Jádrem všeho je brand, jeho atributy. A odvaha nebo možná drzost, se kterou prezentuje svoji odbornost.
Ponořit se do hlubin korporátů českých překladatelských agentur vyžaduje notnou dávku odvahy. Cesta občas připomíná zrcadlové bludiště, kde na vás za každým rohem čeká stejné déja vu v podobě usměvavých prezentujících osob v oblecích, šálků nedopité kávy a business hendšejků.
Když jsme měli možnost vytvořit nový korporátní styl pro jazykové studio Truffle, bylo nám jasné, že bude nutné postavit se k těmto klišé zády. Truffle Studio polsko-české překladatelky Hanny Marciniak totiž patří mezi kvalitně koncipované služby a v oblasti odborných a technických překladů pravděpodobně nemá na českém trhu konkurenci. Jasně deklaruje své úzké zaměření – jak v oblasti služeb, tak nabízených jazykových kombinací. A to jsme považovali za jeden z nejdůležitějších bodů filosofie brandu, který je nutné podpořit.
Rozhodli jsme se dosáhnout maximální přímočarosti a zastavit ruku grafika přesně tam, kde by začal přidávat nadbytečnou hmotu. Výsledkem je minimalistická korporátní identita, která si s sebou nese hlubokou inspiraci z aktuální vlny polské freelance webdesign scény. Původně jsme dokonce chtěli být odvážnější a obejít se zcela bez barev. Nakonec jsme ustoupili a spojili černou linku se žlutou plochou. Ve výsledku se nám tím podařilo odstranit občasné náznaky nesourodosti a záskali jsme tak mocný tmel, díky kterému celá identita drží pohromadě napříč všemi formáty.